За връзка с нас
Пловдив, България,
info@digitalmarketing.bg
Търсите бизнес партньор?
info@digitalmarketing.bg
Тел: +359 988 98 2222
Back

Какво е дигитален маркетинг и защо ни е нужен

“Игнорирането на дигиталния маркетинг е все едно да отвориш бизнес и да не кажеш на никого“ – Джейсън Матю.

Какво е дигитален маркетинг

Дигиталният маркетинг представлява популяризиране на марките с цел свързване с потенциални клиенти и продажба на продукти и услуги. Използват се различни канали, които включват електронна поща, социални медии, мобилни приложения, уеб-базирана реклама, текстови и мултимедийни съобщения.

Потребителите все по-често разчитат на дигитални средства за проучване на продукти. Статистики на Think with Google показват, че 48% от потребителите пишат своите запитвания в търсачките, 33% търсят конкретни фирмени уеб сайтове, а 26% от търсенията са направени през мобилни приложения.

Чрез прилагане на различни дигитални маркетингови стратегии, маркетолозите могат да съберат ценни наблюдения върху поведението на целевата аудитория, като същевременно използват нови методи за ангажиране на клиентите. Според доклад на Invesp компаниите, които използват дигитален маркетинг като стратегия за ангажиране на клиентите, запазват средно 89% от клиентите си в сравнение с компаниите със слаби омниканални програми, които имат процент на задържане от едва 33%.

Видове дигитален маркетинг

SEO оптимизация

Терминът “оптимизация за търсачки” (SEO) е процес на оптимизиране на уеб сайт за търсачките. Чрез оптимизацията се цели класирането на по-предни позиции на даден уебсайт или част от съдържанието му в Google и в останалите търсачки.

Основната разлика между SEO и платената реклама е, че SEO включва “органично” класиране на определени ключови думи. Не се използва платена реклама за това. Основната цел е увеличаване на броя на посетителите на даден сайт и неговото популяризиране.

Основни елементи, на които трябва да наблегнем при оптимизацията са:

  • качествено съдържание, което носи стойност на потребителите
  • вътрешни и външни линкове, водещи към него
  • ниво на ангажираност на потребителите
  • удобен дизайн за мобилни устройства

Google променя алгоритъма си почти постоянно, така че е невъзможно да се правят точни прогнози. Това, което можете да се направи е да се наблюдава отблизо ефективността на страницата и да се правят съответните корекции.

Маркетинг чрез съдържание

Маркетинг чрез съдържание е процес на създаване, публикуване и разпространение на съдържание, което ангажира целевата аудитория. Типовете съдържание могат да бъдат текстови, видео, аудио, графични изображения, електронни книги.

Като всяка маркетинг стратегия, целта на маркетинг чрез съдържание е да привлече интереса на потенциални клиенти, да създаде ангажираност и да увеличи продажбите си. Тук не се цели директна продажба. Предлага се стойност безплатно под формата на акуратна информация, от която имат нужда потребителите. По този начин провокираме лоялност и ангажираност към бранда. 

Маркетингът чрез съдържание има огромно значение и това се потвърждава от много статистики.

Значение на маркетинг чрез съдържание

Колкото и ефективен, толкова и сложен може да бъде маркетингът чрез съдържание. Авторите на маркетинг на съдържание трябва да могат да се класират високо в резултатите от търсачките. За да го постигнат те трябва да ангажират хора, които ще четат материала, ще го споделят и ще взаимодействат допълнително с марката. Когато съдържанието е уместно, то може да установи силни връзки с правилната аудитория.

Имейл маркетинг 

Имейл маркетингът е процес на изпращане на промоционални съобщения до лист от контакти, които са дали изрично разрешение за получаване на имейл съобщения от Вас.

На първо място, трябва да се уверите, че вашите имейли са искани. Друга особеност при имейл маркетинг стратегиите е изпращане на имейлите в подходящото време. Аудиторията не трябва да се затрупва с имейли. Важни фактори са:  

  • Персонализиране на съдържанието, както в  заглавието, така и в самия имейл
  • Посочете ясно какви имейли ще получават тези, които са се абонирали 
  • Предложете ясна опция за отписване
  • Интегрирайте както транзакционни, така и промоционални имейли 

Така потребителите ще възприемат кампанията ви като ценна услуга, а не само като промоционален инструмент.

Ползи от имейл маркетинга:

Статистика на потребителите на имейл маркетинга
  • От 2020 г. насам имейлът генерира $36 долара за всеки похарчен долар
  • 79% от маркетолозите посочват маркетинга по електронна поща в топ 3 на най-ефективните маркетингови канали
  • Посетителите на имейл са най-склонни да конвертират чрез натискане на call-to-action бутон
Статистика за доходи от имейл маркетинг

Маркетинг в социалните мрежи

Социалните мрежи са неизменна част от съвремието ни. Маркетингът в социалните мрежи означава увеличаване на трафика и осведомеността за марката чрез ангажиране на хората в онлайн дискусии. Едни от най-популярните платформи са Facebook, Twitter, Instagram,  LinkedIn и YouTube.

Тъй като маркетингът в социалните мрежи включва активно участие на аудиторията, той се е превърнал в популярен начин за привличане на вниманието. Той е най-популярното средство за промотиране съдържание за B2C маркетолозите – 96%, а набира популярност и в B2B сферата. Според Content Marketing Institute 61% от маркетолозите на съдържание за B2B са увеличили използването на социалните мрежи през последните две години.

Маркетингът в социалните медии предлага вградени показатели за ангажираност, които са изключително полезни, за да разберете колко добре достигате до аудиторията си. 

Pay-per-click маркетинг

Pay-per-click (плащане на клик) маркетинг е начин за използване на реклама в търсачките за генериране на кликове към вашия уебсайт. Този метод се разграничава от така нареченият ”органичен” начин за придобиване на клиенти. 

Всяка PPC кампания има 1 или повече целеви действия, които зрителите трябва да извършат, след като кликнат върху рекламата. Тези действия са известни като конверсии и могат да бъдат транзакционни или нетразакционни. 

Относно алгоритъмът и приоритизиране на показване на рекламите в SERP резултатите, решаващи фактори са:

  • Качество на рекламата
  • Релевантност на ключови думи
  • Качество на лендинг страницата (въвеждащата страница на уеб сайта)
  • Заложена сума 

Маркетинг автоматизация 

Маркетинг автоматизацията позволява на компаниите да рационализират, автоматизират и измерват маркетинговите задачи и работни потоци, така че да повишат оперативната ефективност и да увеличат приходите си по-бързо.

Според статистиките:

  • 90% от потребителите в САЩ намират персонализацията за “много” или “донякъде” привлекателна
  • 81% от потребителите биха искали марките, с които работят, да ги разбират по-добре
  • 77% от компаниите вярват в стойността на персонализацията в реално време, но 60% се затрудняват в осъществяването й

Маркетинг автоматизацията помага да се отговори на очакванията за персонализиране. Тя помага за събиране и анализиране на информацията за потребителите. Може да бъде използване за проектиране на целеви маркетингови кампании, изпращане и публикуване на маркетингови съобщения в точното време до правилните аудитории.

Маркетинг автоматизацията не е стратегия, която трябва да пренебрегнете – очаква се стойността на тази индустрия да надхвърли 25 милиарда долара до 2023 г.

Афилиейт маркетинг

Афилиейт маркетинг е промотиране на даден бизнес срещу определена комисионна или фиксиране заплащане.

Работи се по модел на споделяне на приходите. Ако вие сте партньорът, получавате комисиона всеки път, когато някой закупи промотирания от вас продукт. Ако сте търговецът, плащате на афилиейта за всяка продажба, за която той ви помага.

Продажбите се проследяват чрез афилиейт линкове от сайта на афилиейта към сайта на търговеца. Афилиейт маркетингът е чудесен начин за стимулиране на продажбите и генериране на значителни приходи онлайн. Ползите са както за марките, така и за афилиейт маркетолозите.

Разходите за афилиейт маркетинг в САЩ са се увеличили от 5,4 млрд. долара през 2017 г. до 8,2 млрд. долара през 2022 г. – което означава, че има огромен потенциал за тези, които искат да се възползват от него.

Осъзнаване, че клиентите са онлайн

Когато някой се интересува от вашия бизнес, независимо дали е във вашата ниша, или е любопитен за вашата марка, първото нещо, което ще направи, е да проучи онлайн и да види какво може да открие за вас. 

В днешната дигитална ера клиентите очакват да намерят уеб сайт и присъствие в социалните мрежи. Те може да търсят отзиви, за да могат да научат какво казват другите хора за вашата компания и дали тя е добро място за правене на бизнес. За местните бизнеси 87% от потребителите четат онлайн отзиви – ръст от 6% от 2019 до 2020 г.

Така че ако потенциален клиент не може да ви намери онлайн, той може да заключи, че бизнесът ви не изглежда легитимен. Има голяма вероятност много от тези потенциални клиенти да решат да не приемат бизнеса ви сериозно и бързо да се насочат към друго място. Използвайки дигитален маркетинг, брандът ви достига по-бързи и по-сигурно до таргет аудиторията ви.

Как дигиталният маркетинг помага за растежа на вашия бизнес?

Дигитално бизнес развитие

Ефективност на разходите

Малките предприятия разполагат с много малко ресурси и капитализация. Ето защо дигиталният маркетинг им предоставя по-добър и много по-рентабилен маркетингов канал, който дава резултати. Докладът на Gartner за разходите за дигитален маркетинг подчертава, че до 40% от анкетираните твърдят, че получават значителни икономии, като използват методите на дигиталния маркетинг за популяризиране на своите продукти и услуги.

Дигиталният маркетинг позволява по-голяма гъвкавост и добър контакт с потребителската аудитория. Може да се приложи стратегия по създаване на полезно съдържание, което да привлече посетители на вашия блог. Имейл маркетинг кампаниите са също често използвани за доставяне на съобщения до до списъци с целеви клиенти. Маркетингът в социалните мрежи също дава възможност за добра интеракция с таргет аудиторията и лесно проследяване на резултатите.

Дигиталният маркетинг е икономически ефективен за бизнеса, тъй като може непрекъснато да бъде оценен как и дали работи. Измерването на възвръщаемостта на инвестициите от кампаниите ви помага да преработите стратегиите и да насочите ресурсите към правилните проекти.

Малките предприятия разполагат с много малко ресурси и капитализация. Ето защо дигиталният маркетинг им предоставя по-добър и много по-рентабилен маркетингов канал, който дава резултати. Докладът на Gartner за разходите за дигитален маркетинг подчертава, че до 40% от анкетираните твърдят, че получават значителни икономии, като използват методите на дигиталния маркетинг за популяризиране на своите продукти и услуги.

По-добра връзка с таргет аудиторията

В днешно време бизнесите търсят подходи за сближаване, персонализирана комуникация и връзка с клиентите. Дигиталният маркетинг улеснява този процес. 

Взаимодействайки с хората онлайн, можете да започнете да опознавате това, което те търсят. Какви са техните болезнени точки на проблеми? Какво ги държи будни през нощта? Използвайте тази информация, за да предложите решения чрез вашия продукт или услуга. Използването на дигитален маркетинг ви помага да премахнете догадките за това кои са вашите клиенти, така че да можете да персонализирате комуникациите и да прецизирате таргетирането. 

По този начин ще изграждате взаимоотношения с клиентите си. Ставате много повече от бизнес, превръщате се в доверен партньор. 

Разбиране и отговаряне на конкретни нужди на потребителя

Когато говорим за разбиране на днешния потребител, трябва да сме наясно и с начина, по който пазарува. Дигиталният маркетинг е в съответствие с начина, по който хората днес искат да получават информация за продуктите.

Повечето от днешните потребители са заети хора и използват мобилни устройства, за да извършват търсения в движение. Повечето от тях също така проверяват социалните си мрежи, докато са на телефоните си.

Дигиталният маркетинг позволява да отидете там, където са вашите клиенти. 

Потребителите все по-често правят проучвания на продукти или услуги – гледат видеоклипове с инструкции, ще четат блогове и др. Правилната стратегия може да ви помогне да предоставите точно това, което аудиторията ви иска, как го иска и кога го иска.

Генериране на по-добри приходи

Дигиталният маркетинг позволява на клиентите ви да предприемат действия веднага след като видят вашата реклама или съдържание. Увеличаването на приходите може да се осъществи чрез много дигитални методи. Пазаруването, платеното търсене, показването и ретаргетирането са най-широко използваната форма на рекламни техники за заплащане на клик (PPC) или цена на клик (CPC). SEO оптимизацията, маркетингът на съдържанието и социалните мрежи са от решаващо значение за получаване на по-голям трафик към вашите страници от хора, които търсят оферти.

За постигане на по-голяма ефективност е важно да измервате ефективността на каналите в различните канали, като идентифицирате пропуските във всеки канал. Оптимизирането на ефикасността на тези канали ще увеличи максимално тяхната ефективност и приходите, които тези канали могат да генерират.

Насочване на качествен трафик и потенциални лийдове

Ако насочите качествен трафик към дигиталните си платформи, това ще подобри бизнеса. Ако дадена компания има налични предложения на своя уебсайт, насочването на повече хора към тези платформи ще увеличи конверсията, при условие че тези посетители са потенциални клиенти. Потенциалните посетители (качественият трафик) са хора, които биха се заинтересували от вашите стоки или услуги и биха имали вероятност да ги закупят.

Насочването може да стане чрез оптимизация за търсенията,  маркетинг чрез съдържанието, имейл маркетинг, маркетинг в социалните мрежи, pay-per-click (плащане на клик) маркетинг.

Финални думи

Използването на дигитален маркетинг трябва да бъде един от основните акценти в цялостната маркетингова стратегия на почти всеки бизнес. Той позволява да достигнете до потенциални купувачи чрез голямо разнообразие от канали. Постоянният контакт с потребители и високата персонализация увеличават възможностите на конвертиране на лийдове и придобиване на нови клиенти.

Следете нашия сайт за допълнителна полезна информация в сферата или се свържете с нас, за да се възползвате от професионалните дигитални услуги, които предлагаме.

Оценете Статията

0 / 5

Your page rank:

Andreyana Kulina
Andreyana Kulina

Оставете Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Използваме бисквитки, за да ви предоставим най-доброто изживяване. Бисквитки