Как да изградим маркетинг стратегия чрез съдържание
Качественото съдържание е в основата на всички стратегии свързани с дигиталния маркетинг.
Независимо дали залагате на имейл маркетинг,seo оптимизация, маркетинг в социалните мрежи или искате да създадете блог на уеб сайта си, винаги ще се нуждаете от съдържание.
Тази статия ще отговори на въпроса какво е контент маркетинг, видовете съдържание, процеса на изграждане на правилна стратегия и предимствата на маркетинг чрез съдържание.
Какво е контент маркетинг?
Ето какво определение дава Content Marketing Institute, авторитетен и богат онлайн ресурс за всякаква информация свързана с контент маркетинг:
“Маркетингът чрез съдържание е маркетингова техника за създаване и разпространение на ценно, релевантно и последователно съдържание за привличане и придобиване на ясно определена аудитория – с цел стимулиране на печелившо потребителско действия.”
Контент маркетинг е процес по планиране, създаване, публикуване, дистрибутиране и споделяне на съдържание чрез различни дигитални канали. В днешно време не е достатъчно да сте онлайн, важно е да бъдете забелязани и да достигнете до аудитория, която искате да превърнете в клиенти. Чрез тази стратегия се изгражда положително възприятие за марката, цели се увеличение на продажбите, ангажираността и лоялността.
Защо да използвате контент маркетинг?
От една страна, маркетингът днес е невъзможен без отлично съдържание.
Съдържанието трябва да се интегрира в маркетинговия процес, а не да се разглежда като нещо отделно. Качественото съдържание е част от всички форми на маркетинг, включително:
Имейл маркетинг: Постоянно отличното съдържание обучава аудиторията ви да очаква, отваря и чете имейли от вашата марка. Маркетинг в социалните мрежи: Маркетинговата стратегия за съдържание е преди стратегията ви за социалните мрежи. SEO: Търсачките възнаграждават фирмите, които публикуват качествено и последователно съдържание. PR: Успешните PR стратегии трябва да са насочени към въпроси, които вълнуват читателите, а не към техния бизнес. PPC: За да работи PPC, зад него трябва да стои отлично съдържание. Входящ маркетинг: Съдържанието е от решаващо значение за стимулиране на входящия трафик и потенциалните клиенти. Дигитален маркетинг: Маркетингът на съдържанието е в основата на подобрена или рестартирана интегрирана стратегия за дигитален маркетинг. Стратегия за съдържание: Стратегията за съдържание (която определя начина на създаване и управление на съдържанието в организацията) трябва да бъде взета предвид при всеки подход за маркетинг чрез съдържание.
Как да използваме контент маркетинга и какви са предимствата му?
За да разберем как може да повлияем на бизнеса ни чрез контент маркетинг, трябва да сме напълно наясно с процеса на вземане на решение за покупка. Потребителите минават през различни етапи, преди да вземат решение за покупка:
Осъзнаване – потребителят осъзнава, че има нужда или проблем и че те могат да се задоволят със закупуване на продукт или услуга.
Търсене на информация – потребителят използва различни източници на информация (препоръка от приятел или семейство, реклама, лични наблюдения)
Обмисляне – на този етап се оценят какви са алтернативите и кой какви условия предлага за продукта или услугата, на която се е спрял клиента.
Купуване – трябва да се има предвид, че решението за покупка не съвпада с действителната покупка. Отлагането във времето зависи от много обстоятелства.
Показвайки на аудиторията си как вашите продукти и услуги решават техните предизвикателства и предоставяйки полезна информация във всеки един от гореспоменатите етапи, вашият бизнес печели доверие и нови клиенти.
За да спечелите внимание, посланието трябва да е уникално. Направете посланието възможно най-просто, за да се помни по- лесно. Колкото по-конкретна е идеята, толкова по-вероятно е да се запомни. Покажете доказателства, че идеята ви работи. Добавете емоция към идеята, за да я направите по-силна. Освен с функционални ползи, марката трябва да се стреми да създава и емоционална връзка, а това може да се постигне чрез създаване на правилното съдържание на правилното място и в точното време.
Предимства на контент маркетинга:
Намаляване на разходите
В сравнение с класическата реклама, разходите за маркетинг чрез съдържание са значително по-малки.
Увеличаване на приходите
въпреки, че контент маркетингът не рекламира директно продуктите или услугите ви, увеличената разпознаваемост води до по-голяма вероятност от конверсии.
Изграждане на доверие към бранда
Създаването на качествено и експертно съдържание изгражда доверие в потребителите, засилва авторитета и създава усещане за общност около марката ви.
Привличане на правилната аудитория
Правилно поднесенета информация достига до аудитория, която е заинтересована и би се ангажирала със съдържанието.
Увеличаване на трафика към сайта
Увеличеното търсене на разнообразно съдържание в търсачките, води до ръст на трафика на сайта, ако разполага с качествени материали.
Как да започнем контент маркетинг
Маркетингът чрез съдържание може да се окаже трудна задача, но не трябва да бъде пропускан. Една успешна кампания за контент маркетинг трябва да бъде управляема и устойчива.
Ето какви стъпки тряжва да предприемете, за да започнете:
Определете аудиторията си
За да създадете съдържание за определен читател, трябва да имате ясна представа за неговите приоритети, предизвикателства и предпочитания. Ако разполагате с подробни описания на различните си сегменти, изберете 1 или 2, за които да пишете. В противен случай, преди да започнете, изгответе профили на членовете на аудиторията си и на потенциалните си клиенти.
Определете правилните формати
Правилният формат съответства на това за кой етап от цикъла на продажбите създавате съдържание. Друго важно съображение включва това кои формати ще ви помогнат най-добре да покажете стойност. За някои това ще бъде видеоклип, а за други – контролен списък.
Аудиторията ще прецени съдържанието ви по неговото качество и трябва да го направи. Определете подходящия ресурс, вътрешен или външен, за създаване на тази работа. Независимо от това кой я създава, наемете професионален коректор, който да прегледа всичко, преди да излезе през вратата.
Определете начина на разпространение
Ще публикувате ли съдържанието на сайта си, ще го изпращате по имейл на хората или ще го отпечатате за събитие? Започнете с това “къде” вероятно ще бъде вашата аудитория и изберете форматите, които имат смисъл. Например, статия има смисъл да се изпраща по имейл, контролен списък или работна таблица могат да се публикуват в социалните медии, а ръководство за купувача е добро продължение на покана.
Изберете устойчив график
След като разберете кои са целевите ви читатели и кои са най-добрите формати за всеки етап от цикъла на продажбите, създайте краткосрочен план (3-6 месеца). Лесно е да се разработи план за маркетинг на съдържанието, който е прекалено амбициозен. Въпреки това планът, който разработвате, трябва да съдържа елементи на съдържанието, които можете реалистично да направите въз основа на бюджета и ресурсите си. Следете колко време ви отнема създаването на всеки елемент от съдържанието, за да можете да предвидите това време в графика си.
Следвайте най-добрите практики
Завладяващото съдържание е ясно написано и не съдържа жаргон, който само вие и вашите колеги ще знаете. То трябва да включва и подробни съвети за това как се прави. Най-добре е съдържанието да е кратко, подходящо и изпълнимо.
Маркетинг чрез съдържание и SEO
Маркетингът на съдържание улеснява намирането на вашия бизнес от добри потенциални клиенти. Въпреки това можете да увеличите усилията си с оптимизация за търсачки (SEO).
Ето няколко важни най-добри практики:
Ключовите думи са в основата на вашите усилия за SEO оптимизация. Тези изключително важни думи и фрази са термините, които потенциалните клиенти въвеждат в търсачката, когато търсят дадена компания, продукт или услуга.
Когато включите правилните ключови думи в съдържанието си, ще привлечете повече трафик. Най-добрите ключови думи са:
На достъпен език: език, който аудиторията ви използва, за да опише своите болки и нужди Релевантни: ключови думи, които съответстват на опита, продуктите и услугите, които предлагате Специфични: комбинация от вашия фокус, експертни познания в бранша, болезнени точки на потенциалните клиенти и други релевантни детайли
SEO оптимизацията се е развила така, че успехът при търсене зависи отчасти от това колко добре вашето съдържание изпълнява това, което казва, че ще направи. Търсачките преглеждат копието на съдържанието, оценяват неговата релевантност и определят дали то изпълнява това, което обещава заглавието.
Поради значението, което търсачките придават на копието, използването на ключови думи в цялото ви съдържание е важно. Използвайте следните насоки:
Съсредоточете се върху 1-2 ключови думи: Избягвайте “набиването на ключови думи”, като пишете за това, което е важно за вашите потенциални клиенти, с фокус върху само няколко ключови фрази. Използвайте ключови думи в заглавието: Направете така, че да е ясно и недвусмислено за какво се отнася статията. Използвайте ключови думи навсякъде: Намерете начин да включите по естествен начин ключовите думи в съдържанието си. Придържайте се по темата: Качественото съдържание, което предоставя съвети, свързани с дадено заглавие, ще се представи най-добре.
Видове контент маркетинг
Съществуват много видове маркетинг чрез съдържание, които можете да включите в стратегията си – ето някои от най-често срещаните:
Контент маркетинг в социалните мрежи
Много фирми инвестират в маркетинг в социалните мрежи и това е разбираемо предвид, че в световен мащаб потребителите са над 3,6 милиарда. Съществуват много и различни социални платформи със своите специфични харектеристики – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Snapchat, Tik Tok, Pinterest. Те се използват като канали за комуникация както за лични, така и за професионални връзки. В зависимост от платформата и целта, на тях може да създаваме и публикуваме снимки, видеа, видеоклипове на живо, истории и по този начин да изградим заинтересована и ангажирана аудитория.
Контент маркетинг чрез инфографики
Според Oxford English Dictionary инфографика (или информационна графика) е “визуално представяне на информация или данни”. Те съчетават кратки изображения като кръгови диаграми или стълбовидни графики, минимален текст и по този начин предават посланието по лесен и разбираем начин.
Дори нещо толкова просто като позицията и групирането на елементите на страницата може да повлияе на начина, по който читателите разбират съдържанието. Инфографиките са ценен инструмент за визуална комуникация, който помага на аудиторията да разбере и запомни информация по образователна или по-сложна тема.
Контент маркетинг чрез блог
Блоговете са най-често използваните от бизнеса средства за маркетинг чрез съдържание. Те позволяват голяма креативност по отношение на целта и темата. Основа грешка при създаване на съдържание в блог е това да се пишат един и същ стил статии. Съществуват различни видове: блог статии „Как да“, блог статии „Какво е“, блог статии „Новина“, блог статии “Списък”, блог статии с инфографики и др.
В блога можете да правите неща като популяризиране на друго вътрешно и външно съдържание. В статии се добавят външни линкове към достоверни източници на важна информация или статистика. Това има важно значение за увеличаване на органичния трафик. Добавят се и вътрешни връзки, които водят до други релевантни страници от сайта.Колкото повече вътрешни линкове водят към дадена страница, толкова по-важна ще бъде тази страница за ботовете на търсещите машини. При блоговете има опция и за свързване на сайта със социалните канали – добавят се бутони за споделяне на статиите.
Контент маркетинг чрез подкасти
Проучване, проведено през 2020 г., установява, че 49% от хората на възраст между 12 и 32 години в САЩ са слушали подкаст през последния месец, като средната продължителност на слушане е по шест часа седмично. Това тласка много бизнеси към идеята да създадат и да споделят свои собствени подкастове.
Подкастите могат да имат различни цели, но основната е да забавляват аудиторията си. Процесът по създаването им е сравнително лесен. Те дават различни спектри за ангажираност, които карат слушателите да се абонират за тях:
да чуят актуална информация за текущи събития
да изслушат интервю с популярни личности
да научат за нова тема или индустрия
да се забавляват на на шегите на водещите
да съпреживеят разказ за интересна история
Видео контент маркетинг
В днешно време хората постоянно гледат видеа в социални платформи като Facebook, Instagram, Tik Tok или Youtube.
Видео маркетинг е нова маркетингова стратегия, която възприема принципа на създаване и споделяне на подходящо и последователно видео съдържание с целевата група. Той цели да изгради взаимоотношения с аудиторията и по този начин да повиши конверсиите. Според проучване на Wyzowl 69% от потребителите казват, че предпочитат да се запознаят с продукта или услугата на дадена марка чрез видео.
95% от хората са гледали обяснителен видеоклип, за да научат повече за даден продукт или услуга
81% от хората са се убедили да закупят продукт или услуга след като са гледали видеоклип на дадена марка.
69% от хората са се убедили да закупят софтуер или приложение след като са гледали видеоклип.
Рекламно съдържание
Създаването на съдържание при платените реклами цели популяризиране на бранда чрез платени канали. Платените канали за интернет реклама могат да включват заплащане за кликване (PPC), платени социални мрежи, банери и спонсорирано съдържание. Платените реклами могат да ви помогнат да достигнете до широка аудитория и да се позиционирате на всички места, на които искате да бъдете забелязани.
Има известна разлика между контент маркетинга и създаването на рекламно съдържание. Маркетингът на съдържание се фокусира върху познаването на марката чрез органични възможности, докато възможностите при рекламата са доста широки поради инвестираните средства за нея. Рекламното съдържание може да бъде поставено върху бюлетини за фокусирана аудитория, използвани в имейл кампании. YouTube е другото много подходящо място за рекламно съдържание. Поставянето на рекламно съдържание за вашата марка пред аудитория, която би го намерила за интересно или завладяващо, е формулата, към която трябва да се стремите.
Контент маркетинг стратегия
Маркетинг стратегията е определяща за всички по-нататъшни действия в контент маркетинга. За да разработите ефективна маркетинг стратегия, която да обвържете със своето съдържание, имайте следните стъпки:
Намерете целевата си аудитория
Създаването на съдържание за възможно най-широка аудитория звучи като добра идея. Но е трудно да изпъкнете със съдържание, което се харесва на всички.
Вместо това се фокусирайте върху ниша от хора със специфични интереси и нужди. Това може да ви помогне да изградите общност с помощта на вашето съдържание. За да започнете, разгледайте лицата на купувачите си.
След това отговорете на следните въпроси за целевата си аудитория, за да ви помогнат да стесните подходящите видове съдържание за тях:
От какво се нуждаят те от вас? Какви предизвикателства искат да преодолеят? Защо се нуждаят от вашия продукт или услуга? Как можете да им помогнете да постигнат успех? Къде прекарват времето си?
Определете своите SMART цели
SMART означава специфични, измерими, постижими, релевантни и обвързани със срокове цели. SMART целите трябва да се специфични за вашия бизнес и същевременно да допълват маркетинговите ви цели.
Примери:
Подобряване на познаваемостта на марката
Увеличаване на приходите
Увеличаване на конверсиите
Подобряване на лоялността към марката
Повишаване на ангажираността на клиентите
Изграждане на връзка и доверие сред потенциални клиенти и потребители
Привличане на стратегически партньори
Определете своите ключови показатели за ефективност
При определяне на ключовите показатели за ефективност се съсредоточете не върху това, което можете да измерите, а върху това, което трябва да измерите. Те трябва да са обвързани със SMART целите и да са количествени измерими. Те трябва да стимулират поведението, за да се постигнат резултати.
SMART цел
Ключови показатели за ефективност
Познаваемост на марката
Посещаемост на сайта, последователи в социалните мрежи, регистрации за абонамент, споменавания (от клиенти и партньори)
Приходи
Дневни продажби, трафик на сайта
Конверсии
Коефициент на конверсия, коефициент на напускане на количката, тенденции в конкурентните цени
Лоялност към марката
Връщане на клиенти, промоутъри, отзиви за продукти, препоръки
За да определите типа съдържание, което да създадете, трябва да си отговорите на някои въпроси, свързани с целевата аудитория. От какво се нуждаят? Как продуктът или услугата, която предлагате може да реши проблема, който имат? Защо да изберат вашата марка пред останалите алтернативи?
Форматите на съдържанието са специфичните методи за представяне в рамките на даден тип съдържание. Например публикациите в блогове са тип съдържание, а блогът може да включва формати на съдържание като списъци, съвети, мисловни лидерства, ревюта на продукти и др.
За да започнете, направете одит на съдържанието, за да видите какъв вид съдържание вече намира отклик сред клиентите ви.
Може също така да искате да направите анализ на конкуренцията и да разгледате тенденциите в бранша. Това проучване може да ви помогне да разберете коя стратегия за съдържание ще работи най-добре за вашия бизнес.
Изберете канали за съдържание и дистрибутиране
Определянето на каналите и правилното дистрибутиране на съдържанието зависи от доброто познаване на аудиторията. За целта трябва да имате предвид следното:
Възраст
Пол
Местоположение/целева област
Болезнени точки
Цели
Как вашият продукт/услуга решава техните проблеми
При дистрибутиране на съдържанието трябва да си отговорим на следните въпроси:
Откъде получават новините си?
Кои сайтове посещават често?
Кои социални платформи им харесват?
На кои платформи прекарват най-много време?
Какви формати на съдържание (видео, снимки и т.н.) използват тези платформи?
Определете бюджет
След като сте наясно с типа съдържанието и каналите на разпространение, добре е да предвидите дали ще ви е необходим допълнителен бюджет за задвижването на контент кампании.
Разходи свързани с контент маркетинг могат да бъдат платени инструменти за създаване на съдържание, заплащане рекламно пространство, използване на професионални услуги за създаване на съдържание и дизайн.
Помислете за вида на съдържанието, което създавате, и за каналите, по които ще го рекламирате.
След това си задайте следните въпроси, за да определите бюджета си:
Трябва ли да закупите софтуер или технология за създаване на съдържанието (например софтуер за графичен дизайн като Adobe Photoshop, абонамент за Canva, фотоапарат за правене на висококачествени снимки и видеоклипове)? Трябва ли да наемете маркетолози или дизайнери на съдържание (като художници, писатели, редактори, дизайнери)? Трябва ли да плащате за рекламно пространство? Нуждаете ли се от достъп до конкретни инструменти или ресурси за подобряване или измерване на конкретния вид съдържание?
Отбележете как отговорите ви се отразяват на бюджета ви – независимо дали става въпрос за увеличение или намаление на това, което може би вече сте предвидили.
Създайте график за публикуване на съдържание
За да сте сигурни, че постоянно създавате съдържание и го споделяте с потенциалните си клиенти, използвайте календар на социалните медии или редакционен календар на съдържанието.
Това ще помогне на екипа ви да остане в течение на цялото съдържание, което създава, както и ще ви позволи да го планирате предварително.
Създайте и разпространете съдържанието
Създайте и разпространявайте съдържанието си, за да могат членовете на аудиторията ви да го консумират – и евентуално да конвертират.
Тази стъпка е свързана с нещо повече от създаване на висококачествено съдържание. Продължавайте да се учите, за да направите съдържанието си възможно най-полезно и ангажиращо. Упражнявайте се в писането на заглавия, възползвайте се максимално от най-новите тенденции в съдържанието и изграждайте умения в медиите, които аудиторията ви предпочита.
След това оптимизирайте съдържанието си, така че да е лесно за намиране от аудиторията ви. SEO оптимизацията е полезно умение за търсене. А всяка платформа на социалните медии е уникална, така че разгледайте съветите за успех в канали като Instagram, TikTok и LinkedIn.
И накрая, популяризирайте съдържанието си по имейл, в социалните медии и др. Свързвайте се с влиятелни личности, изграждайте партньорства за съвместен маркетинг и публикувайте реклами, за да привлечете повече погледи към съдържанието си с най-добра конверсия.
Анализирайте и измерете на резултатите
Без значение колко креативно, запомнящо се или популярно е съдържанието, което създавате, накрая е важно дали са постигнати целите и ключовите показатели за ефективност.
Трите основни компонента за измерване, оценяване и оптимизиране на ефективността на вашия маркетинг чрез съдържанието включват:
Вземане на решение какво да се проследява
Проследяване, измерване и управление на данните
Намиране на полезни прозрения
Анализът е важен, за да се предприемат необходимите промени и подобрения за достигане на повече потребители. Този процес помага да разберете силните и слабите страни на съдържанието и цялостния успех на маркетинг стратегията ви. Ако съдържанието не е актуално, рискувате да спрете конвертирането на посетителите.
B2B контент маркетинг
Какво представлява маркетингът на съдържание B2B?
B2B контент маркетинга е практика за създаване и разпространение на съдържание с цел повишаване на осведомеността за марката, трафика, потенциалните клиенти и продажбите на компаниите от типа “бизнес за бизнес”. Често срещаните форми на B2B маркетинг чрез съдържание включват блогове, подкастинг, бюлетини по електронна поща и инфографики.
Защо маркетингът на съдържанието е важен за B2B компаниите?
Това е просто:
Маркетингът на съдържанието има ГОЛЯМА възвръщаемост на инвестициите.
Вероятно затова 91% от B2B маркетолозите използват съдържание, за да разпространяват информация за своята компания.
B2B контент маркетинг срещу B2C контент маркетинг
Каква е разликата между маркетинга на съдържание за B2B и B2C?
Различни аудитории: При B2C компанията аудиторията ви обикновено е доста широка.
(В общи линии всеки, който може да купи вашия продукт.)
Но в B2B аудиторията на вашето съдържание е МНОГО по-фокусирана.
По-конкретно, съдържанието ви трябва да е насочено към ключови лица, вземащи решения, които работят в предприятията, които обслужвате.
Различно разпространение: Фирма, която продава вази, може да се наложи в Pinterest.
Но това вероятно не е най-добрата платформа за социални медии за бизнес B2B, който продава CRM софтуер.
Защо?
Съдържанието на B2B не се споделя толкова много в социалните мрежи.
Вместо в Twitter и Facebook B2B компаниите разпространяват съдържанието си чрез имейл маркетинг, конференции, търсене и собствени уеб сайтове.
Всъщност проучването на FocusVision установява, че 70% от клиентите на B2B консумират съдържание директно от сайта на доставчика (в сравнение с 53%, които откриват B2B съдържание в социалните мрежи).
Различни формати: B2B компаниите са склонни да разчитат на определен набор от формати на съдържание: Имейли, съдържание в блогове, уебинари, казуси и бели книги в PDF формат.
Финални думи
Ключът към успешния маркетинг е да помните, че макар и вие да харесвате всичко свързано с марката си, клиентът може да не е на същата вълна. Потребителите са пренаситени от реклами, затова много по-вероятно е да бъдат привлечени чрез информативно съдържание.
Контент маркетингът е доказал силата да достига до различни аудитории и да постига различни бизнес цели. Необходимо е периодично да анализирате и да коригирате стратегията си въз основа на измерените резултати. Само ако разглеждате маркетинга на съдържанието като цикличен и постоянно развиващ се процес, можете наистина да поддържате програмата си с максимална ефективност в дългосрочен план.
За да осигурим най-доброто изживяване, използваме технологии като "бисквитки" за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието за тези технологии ще ни позволи да обработваме данни като поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да се отрази неблагоприятно на определени функции и характеристики.
Функционални
Винаги активен
Техническото съхраняване или достъпът са строго необходими за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично поискана от абоната или потребителя, или единствено с цел да се осъществи предаване на съобщение по електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за анонимни статистически цели. Без съдебна призовка, доброволно изпълнение от страна на Вашия доставчик на интернет услуги или допълнителни записи от трета страна, информацията, съхранявана или извличана само за тази цел, обикновено не може да се използва за идентифицирането Ви.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъпът са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя на даден уебсайт или на няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Този режим позволява на хората с епилепсия да използват уебсайта безопасно, като елиминира риска от припадъци, които се получават в резултат на мигащи или мигащи анимации и рискови цветови комбинации.
Затруднено зрение
Подобрява визуализацията на уебсайта
В този режим уебсайтът се настройва за удобство на потребители със зрителни увреждания, като влошаване на зрението, тунелно зрение, катаракта, глаукома и други.
Когнитивно увреждане
Помага да се съсредоточите върху конкретно съдържание
Този режим предоставя различни помощни опции, за да помогне на потребителите с когнитивни увреждания, като дислексия, аутизъм, CVA и други, да се съсредоточат по-лесно върху основните елементи на уебсайта.
Дефицит на вниманието
Намалява разсейването и подобрява фокуса
Този режим помага на потребителите със СДВХ и неврологични разстройства да четат, разглеждат и да се съсредоточават върху основните елементи на уебсайта по-лесно, като същевременно значително намалява разсейването.
Режим за слепота
Позволява използването на сайта с екранния ви четец
В този режим уебсайтът е конфигуриран да бъде съвместим с екранни четци, като JAWS, NVDA, VoiceOver и TalkBack. Екранният четец е софтуер за незрящи потребители, който се инсталира на компютър и смартфон, и уебсайтовете трябва да са съвместими с него.
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience,
regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level.
These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible
to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific
disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML,
adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Screen-reader and keyboard navigation
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with
screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive
a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements,
alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website.
In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels;
descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups),
and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag
for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology.
To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on
as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Disability profiles supported in our website
Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Additional UI, design, and readability adjustments
Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.
Browser and assistive technology compatibility
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.
Notes, comments, and feedback
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to
Моля, разрешете JavaScript в браузъра си, за да посетите този сайт.
For full functionality of this site it is necessary to enable JavaScript. For full functionality of this site it is necessary to enable JavaScript. For full functionality of this site it is necessary to enable JavaScript.