За връзка с нас
Пловдив, България,
info@digitalmarketing.bg
Търсите бизнес партньор?
info@digitalmarketing.bg
Тел: +359 988 98 2222
Back

Какво е SEO оптимизация?

Дигитализацията е един от най-правилните пътища за успешен бизнес. Едва ли има компания, която да не знае какво е дигитален маркетинг и защо е необходим за тяхното развитие. Ако искат да бъдат разпознаваеми онлайн, брандът им да се откроява сред останалите и да се класира на предни позиции в интернет, то те трябва да помислят за seo оптимизация на сайт

Какво е SEO?

Какво е SEO oптимизация и какво включва

SEO е съкращение от Search Engine Optimization  “оптимизация за търсещи машини”. Или по-просто казано това е процес на подобряване на даден уеб сайт, за да се увеличи неговата видимост, когато хората търсят продукти или услуги, свързани бизнес му, в Google, Bing и други търсачки. 

SEO има две основни цели. Първата е да ви помогне да разберете какво търсят потребителите онлайн, за да можете да създадете висококачествено съдържание, което да задоволи техните нужди. Втората цел е да ви помогне да създадете уеб сайт, който търсачките да могат да откриват, индексират и разбират съдържанието му.

По-добрата видимост на  вашите страници в резултатите от търсенето спомага  да привлечете вниманието на потенциални и съществуващи клиенти към бизнеса ви. Освен това спазването на добрите SEO практики е чудесен начин да повишите качеството на уеб сайта, като го направите удобен за потребителите, по-бърз и лесен за навигация.

Как се прави SEO оптимизация?

Публикуване на релевантно и стойностно съдържание

Качественото и стойностно съдържание е един от най-важните фактори при SEO маркетинга за класирането в търсачките. Когато е създадено специално за целевия потребител, увеличава трафика на сайта, подобрява авторитета и значимостта на сайта ви. 

Винаги е добре да усъвършенствате уменията си за писане на уеб съдържание, за да давате най-доброто от себе си пишейки по дадена тема.

Редовно актуализиране на съдържанието

Редовно актуализираното съдържание се разглежда като един от най-добрите показатели за релевантността на даден сайт. Проверявайте съдържанието си по определен график (например веднъж на полугодие) и правете актуализации при необходимост.

Може да обърните внимание на:

  • Неработещи връзки
  • Изображения
  • Числа
  • Коментари
  • Старо съдържание

Метаданни

При създаване на уеб сайта всяка страница съдържа място между таговете <head>, в което се поставят метаданни или информация за съдържанието на страницата. 

Мета заглавие

Метаданните за заглавието са отговорни за заглавията на страниците, които се показват в горната част на прозореца на браузъра и като заглавие в резултатите на търсачките. Това са най-важните метаданни на вашата страница.

Мета описание

Метаданните за описанието са текстовото описание, което браузърът може да използва при търсенето на вашата страница. То е първото нещо, което потенциалните потребители виждат като информация за конкретния продукт или услуга.

Мета ключови думи

Мета ключовите думи са маркер, който е дава информация за съдържанието на страницата. Все още е спорен въпросът дали се използват при класиране в търсачките,

Надежден сайт за препратки

Ако дадена уеб страница е с качествено, стойностно и безпристрастно съдържание, което помага на посетителите да открият това, което търсят като информация, то вероятността да получи препратки от страна на други уебсайтове е доста голяма. Това води до подобрена оптимизация за търсачки.

Използване на alt тагове

От съществено значение да се описват изображенията и видеоматериалите си с помощта на alt тагове или алтернативни текстови описания. Те позволяват на търсачките да намерят страницата ви, което е от решаващо значение – особено за тези, които използват браузъри, използващи само текст, или екранни четци.

SEO стратегии: Black Hat SEO срещу White Hat SEO

Black Hat SEO се отнася до опитите за подобряване на класирането по начини, които не са одобрени от търсачките и които използват измамни тактитки. Пример за такива е повтаряне на една и съща ключови дума или фраза и линкове от нерелевантни сайтове. Това работи в краткосрочен план и може да доведе трафик към сайта, но след време Google наказва и дори включва сайта в черния списък, като елиминира възможността да бъдещо класиране.

White Hat SEO се фокусира върху добрата четимост, релевантността на съдържанието, добре разработената структура и добре написаното съдържание. Ак се прилага по правилния начин – чрез използване на добро съдържание и подходящи ключови думи,  може да доведе до високо класиране на сайта.

Black Hat SEO стратегии:

  • Дублирано съдържание
  • Повтаряне на една и съща ключови дума или фраза
  • Ферми за линкове
  • Прикриване и пренасочване на потребителя към друга страница или сайт

White Hat SEO стратегии:

  • Релевантно съдържание
  • Добре описани изображения
  • Релевантни връзки и препратки
  • Уникални и релеватни заглавия на страниците
  • Добър правопис и граматика на съдържанието
  • HTML съответстващ на стандартите

Onpage SEO оптимизация

SEO оптимизацията на страница е от съществено значение за оптимизацията за търсачки, тъй като помага на Google да разбере за какво се отнася всяка част от съдържанието на вашия уебсайт. Тя се изразява в оптимизиране на уеб страници за конкретни ключови думи с цел подобряване на видимостта при търсене и увеличаване трафика. За целта се използват заглавни тагове, заглавия, съдържание и вътрешни връзки с ключови думи.

Вътрешното SEO подобрява потребителското изживяване, а правилното разбиране на съдържанието от Google води до повече органичен трафик, конверсии и приходи.

On-page SEO включва:

  • Заглавни тагове
  • Вътрешни връзки
  • HTML код
  • Оптимизиране на URL и цялостната структура на сайта
  • Съдържание на страниците
  • Изображения
  • Потребителско преживяване (UX)
  • И други

OffPage SEO оптимизация

Външната оптимизацията (OffPage или OffSite) включва практики за оптимизация, които се извършват извън сайта, а не на него.

Основната техника, използвана за Оffpage SEO, е изграждането на обратни връзки, тъй като качествените обратни връзки към вашия сайт от външни сайтове казват на търсачките, че сайтът ви е ценен и висококачествен, което помага за изграждането на авторитет.

Съществуват много практики за изграждане на обратни връзки. Такива са  публикуване на гост статии на сайтове с добър рейтинг и органичен трафик и включване на линк към уеб сайта или негова страница, създаване на полезни и креативни инфографики, които да бъдат широко споделяни,  използване на инфлуенсър маркетинг.

Локална SEO оптимизация

Локалното SEO се отнася до оптимизирането на вашия сайт, така че да се показва в резултатите от местното търсене. Локалната SEO оптимизация става все по-важна, тъй като все повече хора използват мобилни устройства за търсене. В днешно време 60% от всички търсения се извършват от мобилно устройство , а почти половината от тези търсения са с локална насоченост.

SEO разбивка

Съдържание

Съдържанието е жизненоважна част от SEO оптимизацията. Много онлайн бизнеси имат блогове, чрез които достигат до аудиторията си и я ангажират. Основното е, че съдържанието трябва да решава проблем или да дава решение на това, което търси читателя на публикацията. Качественото съдържание добавя стойност към сайта и спомага за по-доброто му класиране в Google. Освен публикуване на ново съдържание, трябва да се полагат усилия за актуализиране на наличното такова  – опресняване на стари данни с нови статистики поправяне  счупени линкове и др. “Свежото съдържание” показва на търсачките, че все още заслужавате място на предни позиции.

Проучване и избор на ключови думи

Ключовите думи са думи или фрази, които помагат на търсачките да идентифицират темите, които покрива вашето съдържание. Алгоритмите разполагат с усъвършенствани системи за анализ на ключовите думи, които потребителите използват в своите заявки за търсене. Това помага да предоставят на потребителя съдържанието, което най-добре ще отговори на неговите нужди. Ключовите думи трябва да бъдат добре проучени, внимателно подбрани и разумно използвани в съдържанието, за да бъдат ефективни.

HTML

HTML е част от SEO оптимизацията, свързана с поставяне на подходящи тагове, заглавия и описания, които помагат на Google да разбере какво представлява съдържанието и защо то трябва да се класира по-високо от това на конкуренцията.

SEO оптимизация и значение

Видимост и класиране

Една от най-важните функции на SEO оптимизацията е повишаването на видимостта, когато потенциални клиенти търсят нещо, което предлагате. Видимостта е SEO показател за това колко видим е даден уебсайт в резултатите от органичното търсене, когато заявките се въвеждат в търсачките на настолни компютри.

Видимостта е пряко свързана с класирането. Колкото по-високо се класирате на страницата с резултати от търсенето (SERP), толкова по-вероятно е потенциалните клиенти да ви видят и да кликнат върху сайта ви. Затова от голямо значение е ефективната SEO оптимизация, която ще помогне увеличаването на органичното класиране на страницата.

Google разглежда различни фактори при определяне на класирането на уеб сайтовете, които се показват в SERP. На първо място е съдържанието, на което може да се вярва и да даде стойност на читателя.Когато съдържанието се класира високо в SERP, то има много по-голям шанс да привлече кликвания и внимание, отколкото съдържанието, класирано по-ниско. 

Уеб трафик

Увеличаването на уеб трафика е една от основните цели на SEO оптимизацията, а трафикът се увеличава, когато се повишава видимостта и класирането. На първо място при търсене в Google се намират почти 32% от кликовете, а придвижването само с едно място нагоре в резултатите от търсенето може да увеличи CTR с невероятните 30,8%.

Органичното търсене определя представянето на уеб сайта и е критичен компонент от фунията на купувача – дали ще се ангажира и търсенето ще се превърне в покупка.  

Google, най-посещаваният уебсайт в света (и по-специално в САЩ), е и най-популярният доставчик на електронна поща в световен мащаб с над 1 милиард потребители. YouTube е втората по големина търсачка и над 2 милиарда души влизат в нея поне веднъж месечно.

Да бъдеш надежден и видим ресурс от Google и други търсачки винаги ще работи в полза на марката. Качествената SEO оптимизация и висококачественият уеб сайт са начините да се постигнат тези резултати.

Авторитет

Авторитетът на страницата (Pаge Authority) е все по-важен за търсачките, като става все по-важен и за уеб потребителите. Авторитетът означава, че вашият уеб сайт е надежден, висококачествен, релевантен и има какво да предложи.

Оценките варират от 1 до 100 и колкото по-високо е числото, толкова по-голям авторитет има сайтът ви. Можете да откриете рейтинга си (Page Authority rating) с помощта на различни инструменти. Mного SEO експерти смятат, че авторитетът на сайта е свързан с профила на връзките – получаването на външни връзки от надеждни и добре посещавани източници.

Създаване на по-добро потребителско изживяване

Потребителското изживяване се е превърнало в приоритет номер едно за всеки маркетолог. Всеки иска по-добро органично класиране и максимална видимост. Но не всеки осъзнава, че оптималното потребителско изживяване е важна част от постигането на тези цели. Google се е научил как да тълкува доброто или неблагоприятното потребителско изживяване, а положителното потребителско изживяване се е превърнало в ключов елемент за успеха на даден уеб сайт.

SEO оптимизацията на страницата и времето, което отделяте за генериране на отлично съдържание, подобрява използваемостта на сайта. Това създава безпроблемно и положително преживяване за клиентите.

Когато сайтът е адаптивен, това ще го направи използваем за всички посетители на мобилни устройства, както и за хората, които го посещават от лаптоп или настолен компютър. По същия начин, като се  увеличи скоростта на зареждане на страницата, ще се намали процента на отпадане и така посетителите се насърчават да прекарват по-дълго време на сайта ви.

Финални думи

Като се има предвид, че Google обработва милиарди заявки за търсене дневно, органичните резултати от търсенето са много голямо парче от много голям пай. И макар че за осигуряване и поддържане на органично класиране са необходими първоначални и текущи инвестиции, всяко кликване, което изпраща трафик към вашия уеб сайт, е напълно безплатно.

Въпреки че може да изглежда, че съществуват толкова много конкурентни елементи, които определят заемащите места в списъците на SERP, SEO оптимизацията все още може да бъде много мощен и доходоносен метод.

Оценете Статията

0 / 5

Your page rank:

Andreyana Kulina
Andreyana Kulina

Оставете Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Използваме бисквитки, за да ви предоставим най-доброто изживяване. Бисквитки