За връзка с нас
Пловдив, България,
info@digitalmarketing.bg
Търсите бизнес партньор?
info@digitalmarketing.bg
Тел: +359 988 98 2222
Назад

Афилиейт маркетинг

Какво е афилиейт маркетинг?

Афилиейт маркетингът е система за привличане на клиенти, основана на работа с посредници. В същото време те получават определено възнаграждение за дейността си. За да постигнете успех в тази област, е необходимо да имате ефективна стратегия.

Афилиейт маркетинг е дейност, която се състои в популяризиране на продукти или услуги на друга компания или лице. За тази цел посредникът получава определена сума пари. Следователно, за да функционира, е необходимо да се намери продукт, който представлява интерес, да се рекламира пред трети страни и да се получи дял от печалбата.

Най-просто казано, афилиейт маркетингът е практика, при която се плаща на афилиейт партньор за популяризиране на продуктите на даден продавач. 

В афилиейт маркетинга участват. 

Маркетолог: наричан още марка или създател. Тази страна е собственик на продукта.

Партньор: често наричан издател,рекламодател или афилиат. Тази страна насърчава хората да купуват продуктите на продавача. Обикновено партньорите са лидери на мнение, блогъри и компании за афилиейт маркетинг.

Афилиейт мрежа: Посредник между афилиата и афилиейт програмата на търговеца. Макар че афилиейт мрежата не е абсолютно необходима, за да се свържат партньорът и търговецът, тя е често срещан канал за такива взаимоотношения. 

Клиент: това е очевидно още от името. Той купува продуктите, които афилиатът промотира.

Как работи афилиейт маркетингът?

същност на афилиейт маркетинга и как работи една афилиейт програма

Търговецът дава на всеки партньор уникална връзка (линк), за да може да проследи кой е отговорен за дадена продажба.

Когато някой кликне върху тази връзка, на устройството му се съхранява малък файл, наречен “бисквитка”.

Бисквитката на афилиата прави две неща:

  • Тя помага на търговеца да припише продажбата на правилното лице;
  • Тя (обикновено) съдържа дата на изтичане на срока на валидност, така че да ви бъде платено, дори ако купувачът забави покупката си.

Бисквитките – съюзници на афилиейт маркетинга

Макар и невидими за нас, “бисквитките” са съществена част от ежедневието в интернет. Ако някога сте искали от даден уеб сайт да запомни потребителското ви име и парола или сте виждали реклами, свързани с нещо, което току-що сте търсили, вече сте използвали бисквитки.

В афилиейт маркетинга “бисквитките” се използват за запомняне на поведението на потребителя, например връзките, върху които е кликнал. По този начин е възможно да се проследят действията им, за да се види как са направили покупка от рекламодателя. 

Така че, когато потребителят кликне върху връзка на афилиат, връзката, чрез която той стига до целевия уеб сайт (сайта на рекламодателя), съдържа информация за афилиата, рекламата, върху която е кликнал и размера на комисионната. Нека разгледаме целия процес по-подробно:

Партньорът сключва споразумение с рекламодателя, чрез което ще популяризира неговите продукти или услуги в замяна на комисиона. От този момент нататък всеки път, когато афилиатът споменава продукти или услуги на рекламодателя на своя уеб сайт, той ще включва афилиейт връзка. 

Потребителят посещава уеб сайта на партньора и кликва върху една от връзките. В този момент на компютъра на потребителя се съхранява “бисквитка”. Потребителят извършва покупка (или друга конверсия) на уеб сайта на рекламодателя. Докато завършва процеса, рекламодателят проверява компютъра си за “бисквитки” на партньора.

При намиране на бисквитката на афилиейта рекламодателят отбелязва съответната комисиона. Тази комисиона се добавя към отчет, в който рекламодателят събира целия трафик и реализациите, които идват през партньорската връзка.

В края на всеки период на фактуриране (обикновено месечен) рекламодателят плаща на партньора съответната комисиона.

Как да започнете с афилиейт маркетинга

Следвайте тези 5 прости стъпки.

  • Вземете решение за платформа
  • Изберете своята ниша
  • Намерете афилиейт програми, към които да се присъедините
  • Създайте страхотно съдържание
  • Насочете трафика към вашия партньорски сайт

Стъпка #1: Изберете своята платформа

Не липсват платформи, които са на ваше разположение. По принцип всяка платформа, в която можете да публикувате изображение, видеоклип или текст, може да служи като платформа за афилиейт маркетинг.

Възможностите включват:

Блог

Имейл

YouTube

Instagram

Snapchat

TikTok

Всички тези платформи са сравнително лесни за започване на работа. 

Стъпка #2: Изберете своята ниша

Нека бъдем честни: ако днес започвате блог, сте изправени пред огромна конкуренция. 

За да имате най-големи шансове за успех, обособете ниша.

Изберете тема, която е фокусирана върху конкретна категория. Например темата “храна” е огромна категория. Вместо да се занимавате с нея, опитайте с нещо по-специфично, като например приготвяне на храна на скара.

Поддържането на темите в тесен кръг може да ви помогне да изградите по-фокусирана аудитория и потенциално да ви помогне да се класирате по-високо в търсачките.

Стъпка #3: Намерете афилиейт програми, към които да се присъедините

Можете да се насочите към програми, които са високоплатени, но предлагат продукти с малък обем, или към програми, които са нископлатени, но предлагат продукти с голям обем.

Например първокласните програми за уеб хостинг плащат в диапазона 150-200 USD. Тъй като обаче те предлагат хостинг за сайтове с голям трафик, броят на купувачите е ограничен.

За разлика от тях програми като Commission Junction и Amazon Associates плащат едноцифрени комисиони. Предимството е, че можете да продавате почти всичко, което е включено в тяхната платформа. 

Подходящата за вас програма зависи от вашите умения и област на интереси.

Стъпка #4: Създавайте страхотно съдържание

Ако искате партньорският ви сайт да успее, трябва да създадете висококачествено съдържание, в което партньорските ви връзки да се вписват естествено.

Тази част може да повлияе на успеха ви. 

Без значение колко страхотни са продуктите на партньора ви, все пак трябва да ги популяризирате чрез висококачествено съдържание, което да ангажира и конвертира аудиторията ви.

Да речем, че използвате блог като платформа за афилиейт маркетинг. Не публикувайте само текстово съдържание около продуктите, които промотирате. Вдъхнете живот на съдържанието, като добавите изображения на продукти, мнения на клиенти, видеоклипове за разопаковане и др.

Стъпка #5: Насочете трафика към вашия афилиейт сайт

След като сте написали рекламното си съдържание, споделете го на сайта си или в платформите на социалните мрежи. Ако имате списък с абонати, можете да създадете маркетингова кампания по имейл. И не забравяйте да имате център за афилиейт маркетинг на уеб сайта си със страница с ресурси, където да споделите кратък списък с всички инструменти, които използвате и обичате.

Къде може да приложите афилиейт маркетинг

Освен традиционните начини за популяризиране на връзките на афилиейт маркетинга, през последните години се наблюдават и отличителни нови тенденции. В следващия раздел са разгледани някои от тези тенденции и по-традиционните начини за популяризиране на афилиейт линкове.

Инфлуенсър маркетинг

Ако сте предприятие със значителна или страстна аудитория, помислете за инфлуенсър маркетинг.

Благодарение на социалните мрежи и платформи като YouTube влиятелните лица са едно от основните лица на днешния афилиейт маркетинг. 

Например, в Instagram можете да споделяте и популяризирате връзките си чрез:

  • тагване на марката, когато популяризирате нейния продукт.
  • добавяне на връзки към биографията си.
  • като използвате Instagram Stories и IGTV, за да разказвате за продуктите и да ги популяризирате
  • сравнения на продукти и ръководства, за да образовате аудиторията си

Когато добавяте връзки, не забравяйте да включите силен призив за действие (CTA), за да насърчите посетителите да кликнат.

Блогване

Афилиейт маркетингът често е предпочитан от блогърите, които искат да печелят от съдържание. 

Блогърите обикновено са специализирани в определена ниша и споделят продукти или услуги, които представляват интерес за тяхната аудитория. Този тип партньорска програма работи добре с нишови бизнеси и колкото по-дълбоко можете да се ориентирате в нишата, толкова по-добре. 

За да приложите афилиейт маркетинг в блога си, включете връзки в публикациите в блога или добавете банери, видеоклипове и дори изскачащи прозорци. Социалните мрежи и електронната поща също могат да ви помогнат да споделяте връзките си. 

Въпреки това включвайте връзки само когато са естествени и не прекалявайте с продажбите. Ако имате бюлетин, споделяйте връзките си чрез специални оферти, списъци с подаръци, сравнения на продукти.

Микросайтове

Микросайтовете или минисайтовете са отделени от основния уеб сайт и често се използват за насочване към определена аудитория. Марките могат да ги използват заедно с други маркетингови усилия, като например блогове или социални мрежи.

Форматът на микросайта варира от отделни страници за популяризиране на конкретни продукти или услуги до колекция от страници. Той може да има собствен домейн или да е поддомейн на основния сайт. 

Сайтове на социални мрежи

Търговците на партньорски продукти могат да рекламират във Facebook и други сайтове на социални мрежи, но трябва да проверите дали рекламите ви отговарят на указанията за всеки канал.

Споделянето на вашите връзки за афилиейт маркетинг във Facebook или подобни сайтове може да бъде идеално за афилиати с голям брой последователи или с много нишов продукт.

Някои начини за споделяне на вашите връзки включват:

Реклами във Facebook

Лични страници

Групи

Промоционални публикации

Списъци с имейли

Списъците с имейли са друг популярен начин за споделяне на афилиейт връзки с вашата аудитория. 

Маркетолозите създават списъци с имейли на своите регистрирани потребители чрез услуги като MailChimp, AWeber или подобна услуга. Обикновено те дават някакъв стимул за регистрация, като например безплатна сесия за обучение, шаблони или електронна книга. 

Информационните бюлетини често включват партньорски връзки, което позволява на маркетолога да печели пари, когато абонатът кликне върху връзка и направи покупка. 

Създаване на видеоклипове

Хората не харесват само видео съдържание. Те го обичат. Погледнете само YouTube и неговите 2,1 милиарда активни потребители.

Сайтовете за социални мрежи като Facebook, Instagram и TikTok също са идеални за споделяне на видео съдържание.

Видео съдържанието е лесно за ползване от заетите хора и е идеално за показване на хората как могат да използват даден продукт, каква е ползата от него и за изтъкване на предимствата и недостатъците. 

Ползи от афилиейт маркетинга 

Съществуват редица фактори, които превръщат афилиейт маркетинга в добра алтернатива за домашен бизнес, включително:

  • Ниски начални разходи. 
  • Не е необходимо да създавате продукт или услуга.
  • Не е необходимо да складирате или зареждате стока.
  • Работете по всяко време и от всяка точка на света, стига да имате достъп до интернет.
  • Потенциал за пасивен доход в зависимост от начина, по който предлагате партньорските си програми.
  • Може да се интегрира в съществуващия ви отдалечен бизнес, за да генерира допълнителни печалби.
  • Идеален за блогъри, ментори и всички, които имат уеб сайт.

Недостатъци на афилиейт маркетинга 

Съществуват и някои проблеми, които могат да ви попречат да печелите пари от афилиейт маркетинг:

  • Може да отнеме известно време, за да се генерира трафикът, необходим за генериране на приходи.
  • Възможно е да се появи афилиейт регистрация, така че тя не остава при вас като препращане. Маскирането на URL може да помогне.
  • Няма контрол върху продуктите, услугите или начина на правене на бизнес от страна на партньора.
  • Някои компании са известни с това, че не плащат, въпреки че има начини за проверка и подбор на качествени програми за препращане.
  • Висока конкуренция. Когато откриете добра програма, можете да се обзаложите, че много други вече я популяризират.
  • Клиентът принадлежи на продавача. Статистиката ви ще ви покаже колко продажби и за кой продукт става дума, но в повечето случаи няма да имате информация за това кой е направил покупката, което затруднява препродажбата.
  • Афилиейт маркетингът е често срещан ресурс, който може да привлече нови клиенти. За да не се сблъскате с измама, трябва да изберете най-подходящия партньор и да спазите изискванията за наемането му.

Печели ли се от афилиейт маркетинг

Афилиейт маркетингът е чудесна стратегия за получаване на значителен пасивен доход с малко първоначални усилия, така че можете да печелите, докато спите. Можете буквално да печелите от чужд продукт или услуга, без да се обвръзвате с проблемите по създаването им.

Предвид гъвкавостта и удобството да работите от дома си и да печелите добри пари, афилиейт маркетингът става все по-популярен.

Според Statista разходите за афилиейт маркетинг в САЩ могат да достигнат 8,2 млрд. щатски долара до края на 2022 г., в сравнение с 5,4 млрд. щатски долара през 2017 г.

Така че, ако искате да печелите пари онлайн без много инвестиции, афилиейт маркетингът може да бъде добър вариант за вас.

Готови ли сте да започнете да използвате афилиейт маркетинг за своя бизнес?

Подобно на всичко друго в живота, прилагането на афилиейт програма има плюсове и минуси. Дигиталният свят обаче се движи в посока на модела на инфлуенсърите, при който фирмите могат да достигнат по рентабилен начин до огромни аудитории, да създадат партньорства с афилиати и да увеличат приходите си.

Тъй като разходите за реклама се увеличават, партньорските програми предоставят мощен начин за достигане до потенциални клиенти за част от разходите.

Нека завършим статията с основните изводи за връзката на бизнеса и афилиейт маркетинга:

  • Афилиейт маркетингът може да увеличи трафика на уеб сайта ви, да повиши осведомеността за марката, да подобри социалното присъствие, да разшири обхвата ви, да донесе по-висока възвръщаемост на инвестициите.
  • За да създадете афилиейт програма, определете целите си, проучете конкуренцията си, определете структурата на комисионите, изберете мрежата и платформата си и проследете данните си.
  • За да откриете афилиати, вземете предвид фактори като качеството на съдържанието им, автентичността на комуникацията им и силата на онлайн присъствието им.

При нужда от консултация или допълнителна информация свързана с афилиейт маркетинга, ние от DigitalMarketing.bg оставаме на Ваше разположение!

Оценете Статията

0 / 5 5 Гласували 13

Вашата оценка:

Andreyana Kulina
Andreyana Kulina

Оставете Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *