За връзка с нас
Пловдив, България,
info@digitalmarketing.bg
Търсите бизнес партньор?
info@digitalmarketing.bg
Тел: +359 988 98 2222

БЕЗПЛАТНО ОБУЧЕНИЕ ПО ДИГИТАЛЕН МАРКЕТИНГ

Учи дигитален маркетинг с нашите безплатни онлайн курсове!
Подобрете автобиографията си и развийте дигиталните си умения.

Обучението по дигитален маркетинг може да ви помогне да развиете разнообразен набор от умения, които са ценни на настоящия пазар на труда. Може да усъвършенствате компетенциите си в областта на SEO оптимизацията, разработването на уеб сайтове, проучванията, анализ на данни, копирайтинг, управление на социалните мрежи, графичен дизайн, създаването на мултимедийно съдържание, автоматизация и програмиране. Тези дигитални умения обикновено са много търсени и могат да улеснят намирането работа на различни длъжности в дигиталната сфера.

Въпроси и отговори за тест по SEO оптимизация

 

 

Дайте определение за SEO.

SEO е съкращение от Search Engine Optimization “оптимизация за търсещи машини”. Или по-просто казано това е процес на подобряване на даден уеб сайт, за да се увеличи неговата видимост, когато хората търсят продукти или услуги, свързани бизнес му, в Google, Bing и други търсачки.

 

Обяснете ключовите думи в дигиталния маркетинг? Колко важни са те за SEO?

Ключовата дума е най-значимият и основен елемент на оптимизацията за търсачки. Потребителите използват ключови думи, за да търсят продукт или услуга в интернет.
Ключовите думи са в основата на всички Ваши усилия за SEO оптимизация. Те са от решаващо значение за по-доброто класиране в страниците с резултати на търсачките (SERP). Наистина е важно да направите своя уеб сайт SEO оптимизиран за ключови думи, които са от значение за Вашия бизнес. Това би помогнало на страниците на вашия уеб сайт да се класират по-високо в търсачките, което улеснява хората да намерят вашия уеб сайт.

 

Кои са основните области, в които можете да използвате ключови думи, за да оптимизирате класирането на сайта си?

За по-добро класиране на страницата ключовите думи могат да се използват в следните области:
– URL адрес на уебсайта
– Заглавие на уеб сайта
– Мета таг
– Съдържание на уеб страницата
– Основен текст
– Заглавия

 

Какви са различните видове SEO?

SEO с бяла шапка (White hat SEO) – това е най-популярната техника за SEO, която използва методи и техники за подобряване на класирането на сайта в търсачките, които не нарушават указанията за търсене. При SEO оптимизацията с бяла шапка се използват техники като висококачествено съдържание, придобиване на връзки, оптимизация на HTML на уеб сайта и преструктуриране. С помощта на SEO оптимизацията с бяла шапка можете да очаквате дълготраен ръст в класирането си.

SEO с черна шапка(Black hat SEO) – при него се използват различни слабости в алгоритмите на търсачките, за да се получи високо класиране. Черната шапка (Black hat SEO) не е в съответствие с насоките за SEO, определени от търсачките. Някои от техниките на черната шапка при SEO оптимизацията са набиване на ключови думи, спам на връзки, скрит текст, скрита връзка. Използвайки тези техники, можете да очаквате непредсказуем, бърз, но краткотраен ръст в класирането.

SEO със сива шапка (Grey hat SEO) – SEO оптимизацията със сива шапка не е нито черна, нито бяла, тя по-скоро съчетава и двете. То представлява трансформация от черни SEO техники към бели SEO техники и от бели SEO техники към черни SEO техники.

 

Каква е разликата между SEO и SEM?

SEO дава възможност на вашия уебсайт да се появи в страниците с резултати на търсачките, докато SEM е маркетинг в търсачките за закупуване на място в страницата с резултати на търсачките.

 

Каква е употребата на анкор тага в SEO?

Анкорният текст е видимият текст, върху който може да се кликне, в хипервръзка. Думите, съдържащи се в анкорния текст, могат да определят класирането на страницата в търсачките.

 

Какво е AMP?

AMP е съкращение от Accelerated Mobile Pages (ускорени мобилни страници). Това е проект на Twitter и Google за създаване на бързи мобилни страници. AMP е библиотека с отворен код, която помага за създаването на леки и бързо зареждащи се уеб страници. Тя дава възможност на търговците и издателите да създават удобни за мобилни устройства уеб страници, които могат да се поддържат на различни платформи и са съвместими с всички видове браузъри.

 

Как ще определите дали даден линк е лош?

Лошите линкове обикновено са :
– Линкове от домейн с нисък авторитет или съмнителен домейн
– Линкове, сочещи към нерелевантен контент и/или източник
– Връзки, сочещи към обмен на линкове
– Повтарящи се линкове
– Линкове от едни и същи анкор текстове от различни уеб сайтове
– Линкове от сайтове, които не са индексирани от Google
– Спам линкове
– Платени линкове

 

Каква е разликата между индексирано и обходено съдържание?

Индексирането и обходено съдържание са едно и също нещо, защото обхождането е, когато Google изпраща своите ботове на вашия сайт и събира информация от него. Но индексирано е и когато Google вече го включва в резултатите от търсенето си.

 

Може ли да има съдържание, което да е обходено и да не е индексирано?

Наистина може да има съдържание, което Google е обходил и не е индексирал, когато сте добавили мета тага “no index” в HTML кода на това съдържание, на тази уеб страница, на тази публикация. По този начин, дори това съдържание да е публикувано в интернет, Google няма да го индексира.

 

Кое е по-печелившо в дългосрочен план за даден бизнес – SEM кампания или SEO кампания?

Ако целите ни са дългосрочни, логично е SEO кампанията. Една SEM кампания се нуждае от бюджет и ако рентабилността ни е проектирана за дълъг период от време, ще трябва непрекъснато да поддържаме бюджета си активен. Освен това цялата работа, която извършваме в SEO позиционирането, винаги ще бъде налице и просто трябва да поддържаме това SEO позициониране.

 

Какви инструменти бихте използвали за анализ на ключови думи?

Има редица инструменти, които се използват при анализа на ключови думи. Те могат да бъдат разделени на платени и безплатни инструменти:

Безплатни инструменти – Google AdWords: Keyword Planner, AdWord & SEO Keyword Permutation Generator, Keyword In, Soovle, Google Autosuggest, Google Trends, WMS Everywhere, Ubersuggest, Wordtracker Scout, WordStream Free Keyword Tool и др.

Платени инструменти – Ahrefs, Keywords Everywhere, SEMRush, Moz Keyword Explorer, Majestic, SpyFu и др.

 

Какво представляват ключовите думи с дълга опашка?

Ключовите думи с дълга опашка представляват ключова фраза, съдържаща над 4 думи, които правят резултатите от търсенето по-конкретни. Ключовите думи с дълга опашка получават нисък трафик при търсене, но се класират по-добре от ключовите думи с една дума.

 

Каква е разликата между No-follow и Do-follow линковете?

Технически единствената разлика между no-follow линк и стандартен “do-follow” линк е наличието на тага rel=”nofollow”.

 

Какво е стрийминг на ключови думи?

Стриймингът на ключови думи е свързан с анализиране на съответните ключови думи и избор на най-добрите сред тях за уеб сайта въз основа на неговата целева аудитория. Това е важна SEO дейност за получаване на органичен трафик и потенциални клиенти.

 

Защо линковете (обратните връзки) са важни за SEO?

Обратните връзки са външни връзки към вашия уеб сайт, които могат да помогнат за:
– Подобряване на доверието към вашия уеб сайт
– Повишаване на авторитета на домейна
– Получаване на органично класиране при търсене
– Увеличаване на препращащия трафик

 

Какви са най-добрите практики за класиране на видеоклиповете в YouTube?

– Създавайте съдържание, което е информативно и ангажиращо
– Оптимизирайте видеоклиповете си.
Някои начини за това са:
– Заглавието трябва да има висок обем на търсене и ниска трудност
– Описанието трябва да е свързано с избраното заглавие
– Трябва да се използват точни и подходящи тагове за видеоклипове
– Тагът на заглавието ви трябва да бъде под 100 символа
– Използвайте завладяваща миниатюра и подходящ хаштаг
– Популяризирайте съдържанието си в други платформи на социалните мрежи

 

Какво представлява индексирането Mobile-First?

Google използва съдържание, което е удобно за мобилни устройства, за индексиране и класиране на уеб сайтове. Ако уебсайтът ви има адаптивен дизайн, Google ще го класира по-високо в резултатите от търсенето. Класирането се основава на това колко добре работи уеб сайтът ви на мобилни устройства.

 

Избройте най-популярните фактори за класиране в локалната SEO оптимизация.

– Създаване на уеб страница за всеки продукт и услуга
– Създаване Google My Business профил
– Актуализиране на NAP (Name, Address, Phone Number) информацията на уебсайта
– Вграждане на Google maps
– Оптимизиране на мета таговете и съдържанието
– Добавяне на опция за рецензии и оценки

 

Как да избегнете наказанието за дублиране на съдържание?

Някои от начините да избегнете това са:
– Да използвате 301 пренасочване към оригиналния URL адрес
– Да използвате атрибут rel=canonical към оригиналното съдържание. Това показва на търсачката, че конкретният URL адрес представлява оригиналната уеб страница
– Да изберете предпочитан домейн в конзолата за търсене на Google. Това може да пренасочи паяците да обхождат уеб страниците по различни начини

 

Какви са начините, по които можете да увеличите скоростта на уеб страницата?

– Използване на опростен дизайн на уеб сайта
– Чрез оптимизиране на изображенията
– Подобряване на времето за реакция на сървъра
– Намаляване на пренасочванията
– Включване на кеширане на браузъра
– Избор на мрежа за доставка на съдържание (CDN – Content Delivery Network)

 

Кога трябва да се използват ключовите думи с къса опашка или с дълга опашка?

Ключовите думи с къса опашка работят най-добре, когато целта е да привлечете много посетители към уеб сайта си. От друга страна, ключовите думи с дълга опашка се използват за целеви страници като продуктови страници и статии.

 

Кои са важните елементи, на които трябва да се обърне внимание при разработването на уеб сайт?

Архитектура на сайта и навигация: Добрата архитектура на сайта е важна, за да могат ботовете лесно да достъпват и индексират съдържанието.

Респонсив дизайн: Това прави уеб сайта ви удобен за ползване и мобилни устройства. Той също така ще увеличи времето, което потребителят прекарва на сайта ви, като по този начин ще подобри и класирането му

Създаване на карта на сайта: Тя помага на ботовете на търсачките да разберат структурата на вашия уеб сайт
Robot.txt: Това инструктира роботите на търсачките да разберат кои страници не трябва да се индексират. Добавя се в главната директория на уеб сайта

 

Въпроси и отговори за тест по Маркетинг в социалните медии

 

Какво е маркетинг в социалните мрежи?

Маркетингът в социалните мрежи е практика, която се състои в използването на платформи на социалните мрежи като Facebook, Twitter и други, за да се популяризират продукти или услуги с цел набиране на трафик и клиенти.

 

Кои са петте стълба на маркетинга в социалните мрежи:

Стратегия
Планиране и публикуване
Ангажираност
Анализ
Реклама

 

Кое е най-подходящото време за публикуване в социалните мрежи?

Това зависи от платформите на социалните мрежи.

 

Facebook

Най-доброто време за публикуване във Facebook е от 9 до 15 ч. в делнични дни.

В неделя ангажираността е най-малка.

Най-добрият ден за публикуване във Facebook е сряда.

 

Instagram

Най-доброто време за публикуване в Instagram е от вторник до петък от 10 до 15 ч.

Сряда има най-добър ден за публикуване в Instagram.

Най-доброто време за публикуване в Instagram е сряда от 11 ч. и петък от 10 до 11 ч.

 

Twitter

Най-доброто време за публикуване в Twitter е в сряда от 9 ч. сутринта и в петък от 9 ч. сутринта.

Ако държите на постоянна активност – от понеделник до петък от 8 до 16 ч.

В събота се получава най-лошата ангажираност.

 

LinkedIn

Най-доброто време за публикуване в LinkedIn е сряда от 9 до 10 ч. и 12 ч.

Най-добрият ден за публикуване е сряда.

От вторник до петък от 8 до 14 ч.  – гарантирана добра ангажираност.

 

 

Посочете съвети за успех в социалните мрежи?

Някои общи съвети за успех в социалните мрежи са:

– Намерете най-добрите платформи за вашия пазар и бизнес.
– Намерете и се свържете с влиятелни личности за междуплатформен маркетинг.
– Увеличете аудиторията си, като публикувате качествено съдържание .последователно и в точното време.
– Ангажирайте се с аудиторията си. Свържете се с тях, за да ги разберете по-добре.
– Поставяйте цели на етапа на планиране и периодично измервайте резултатите и коригирайте, когато е необходимо.

 

Как социалните мрежи помагат на бизнеса?

Социалните мрежи са от полза за бизнеса по различни начини, най-важният от които е установяването на диалог с клиентите. Социалните мрежи дават възможност на клиентите или потребителите да общуват директно с марките, което завинаги променя начина, по който организациите трябва да работят.

 

Опишете една стратегия, която помага за успеха на маркетинга в социалните мрежи.

Автентичността е от ключово значение. Без значение от вида на компанията, независимо дали аудиторията ѝ е бизнес или потребители, важно е да бъдете истински. По този начин марките могат да установят своята надеждност пред аудиторията си.

 

В кои платформи на социалните мрежи трябва да присъства моят бизнес?

Отговорът на този въпрос може да варира в зависимост от това дали организацията е B2B или B2C компания.

 

Как може да се използва LinkedIn за бизнес?

LinkedIn е една от най-добрите социални медийни платформи за популяризиране на на бизнеса. Към момента тя има 310 активни потребители месечно. На първо място, бизнес акаунтът трябва да бъде оптимизиран за търсене. Редовното публикуване на ангажиращо съдържание на страницата на компанията може да увеличи броя на последователите. Богатото съдържание се е доказало като доста полезно и ще бъде от полза за увеличаване на степента на ангажираност.

 

Как бихте измерили успеха на маркетинга в социалните мрежи на дадена организация?

Социаните мрежи не са само за харесвания и следвания, ако тези харесвания и следвания не се превръщат в продажби, потенциални клиенти или не стимулират бизнеса ви, те не добавят никаква стойност.

За конверсии: Проследяване на изтегляния на съдържание, онлайн продажби, регистрации за уебинари, генериране на лийдове, попълване на формуляри и т.н.

За ангажираност: Научете колко хора участват в разговора: колко коментара, отговора, повторни публикации или ретуитове генерират публикациите?

За информираност: Проверете обхвата, обема и показванията, за да научите колко широко се разпространява вашето послание.

За увеличаване на трафика към уебсайта: проследявайте кликванията, споделянията на URL адреси и конверсиите, както и пътя, който хората използват, за да влязат в различните страници на вашия уеб сайт.

 

Как бихте използвали Twitter за развитие на бизнеса?

Twitter е сред най-наложителните социални маркетингови канали за стимулиране на бизнеса, а уловката е в използването на най-актуалните хаштагове, които могат да доведат до огромен трафик към уеб сайта.

 

Кои от всички инструменти на Twitter са ви любими?

TweetDeck – инструмент за наблюдение на активността в Twitter в реално време, т.е. за да видите какво се говори около определен хаштаг, споменавания, потребители, ключови думи и т.н. Освен това той ви помага да видите какво се говори, какво се случва в този момент в Twitter.

 

Tweet Binder – инструмент, който ни помага да измерим въздействието на определена кампания, като включва статистически данни, брой туитове, най-активни потребители и др. Този инструмент има много интуитивен панел, много лесен за използване, но в същото време е много мощен.

 

Buffer – инструмент, който помага да планирате туитовете във времето. Така че, ако не можете да бъдете в Twitter в определено време, можете да оставите това съдържание и тези туитове могат да бъдат планирани за необходимата дата и час.

 

Как да получавате повече ретуитове?

Някои от най-често срещаните начини да вдъхновите хората да ретуитват включват избиране на най-доброто време от деня за туитване, свързване с повече потребители на Twitter, включване на изображения и гарантиране, че оставяте достатъчно знаци за отговор на ретуитващите (това би трябвало да е много по-лесно да се направи сега, когато Twitter позволява 280 знака).

 

Как да използвате LinkedIn за дигитален маркетинг?

Използването на LinkedIn е идеален начин за подобряване на имиджа на марката. С около 500 милиона потребители тя е идеалното място за комуникация с вашата аудитория. Може да се отговаря на въпроси на потребителите, да се участва в дискусии и да се публикуват неща, свързани с марката, за да се образоват потребителите.

 

Как да се използва LinkedIn за популяризиране на бизнеса?

Компаниите могат да получат предимство в социалните мрежи чрез LinkedIn, като:

Участие в съответните групи.
Създаване на група и поддържането ѝ.
Споделяне на подходящи актуализации за индустрията и бизнеса.
Споделяне на идеи, съвети, трикове на целевите аудитории, което ги кара да следват страницата ви и да се ангажират редовно.
Използване на реклами в LinkedIn за привличане на повече аудитория.
Учене от анализите на LinkedIn.

 

Защо трябва да използваме YouTube за дигитален маркетинг?

В наши дни той се превърна в много важен канал за маркетинг в социалните мрежи. Можем да представим по-добра картина на марката, като създадем интересни видеоклипове, които могат да помогнат за увеличаване на трафика за SEO, създаване на осведоменост за марката, разширяване на социалния обхват и подобряване на възвръщаемостта на инвестициите.

 

Кои са нещата, върху които трябва да се съсредоточите, когато рекламирате в Twitter?

– Подчертаване на спешността, за да се уверите, че потребителите предприемат незабавни действия.
– Изразяване на отстъпките в проценти, а не във валутна стойност.
– Избягване на хаштагове, които не са свързани с вашата марка или продукт.
– Да поддържате кратко и конкретно рекламно съдържание.
– Да се уверите, че рекламите ви са подходящи за мобилни устройства.

 

Как можете да използвате социалните мрежи, за да популяризирате свое събитие?

– Споделяне на информация за събитието от партньори, фенове и участници.
– Ремаркетинг на събитието към потенциални участници.
– Използване на снимки на участниците в актуализациите в социалните мрежи.
– Създаване на единен хаштаг, който може да се споделя в различни канали.
– Споменаване на събитието във всички био-та в социалните мрежи.
– Създаване на видео с акценти от предишни събития.
– Споделяне на снимки и видеоклипове зад кулисите.
– Споделяне на снимки на гост-лектори заедно с техни цитати.

 

Как можете да извършвате A/B тестване на рекламите в социалните мрежи?

Провеждайте непрекъснато A/B тестване, за да разберете какво работи и какво не в рекламата ви. Можете да променяте цветовете на елементите, изображенията, текста, призива за действие, позициите на елементите и аудиторията, към която сте се насочили. Тестването може да се извърши първоначално върху по-широки елементи, а след това евентуално върху по-малки, по-фини детайли, като например твърдения в рекламното ви съдържание. То може да се извърши и върху един-единствен елемент.

 

Какви ключови показатели за ефективност използвате при отчитането на резултати в социалните мрежи?

Популярните ключови показатели за ефективност при отчитане на резултати в социалните мрежи са:

– Обхват
– Ангажираност
– Лидове
– Конверсии
– Харесвания
– Споделяния
– Данни за трафика
– Активни последователи
– Споменавания на марката

 

Как да използваме социалните мрежи, за да популяризираме блога на уеб сайта?

Можем да използваме следните стратегии, за да използваме социалните мрежи за популяризиране на блога.

– Споделяне и популяризиране на съдържание в различни платформи, като Pinterest, Tumblr, Facebook, Twitter и др.
– Създаване на кратък видеоклип за публикацията в блога и споделяне в платформи за споделяне на видеоклипове, като например YouTube.
– Преобразувайте ги в инфографики и ги споделяйте в сайтове като Instagram.
– Използвайте различни заглавия и описания в зависимост от платформата на социалната мрежа.
– Направете различни табла в Pinterest и ги популяризирайте в Pinterest.
– Използвайте сайтове като Slideshare и дайте обратна връзка към публикацията си в блога.
– Внедряване на бутони за споделяне в социалните мрежи в блога.
– Ако в публикацията в блога се споменава популярна личност, споменаването ѝ може да ѝ/му позволи да сподели публикацията в блога от своя профил в социалните мрежи.

 

Колко време ще отнеме да видите резултатите от маркетинга в социалните мрежи?

Това зависи от много фактори.

Зависи и от това какво всъщност означават резултатите за вашия бизнес. Ангажираността и потенциалните клиенти може да отнемат повече време и това зависи от това колко добро е съдържанието и стратегията ви. Ако търсите споделяния, фенове, коментари, други ангажименти, би трябвало да видите резултати за един месец, при условие че вие и вашето съдържание сте толкова ангажирани.

Това зависи и от бюджета ви. Ако сте готови да похарчите повече пари, резултатите ще дойдат много по-бързо.

 

Как да подобрите органичния обхват на Facebook?

За да подобрите органичния обхват на Facebook, трябва да споделяте съдържание, което е специално създадено, за да генерира споделяния и внимание. Отделете време и усилия, за да се ангажирате с аудиторията си. Увеличете органичния си обхват с помощта на платено популяризиране. Използвайте Facebook като център на общността, за да се свържете с много хора. Сътрудничете си с влиятелни личности във Facebook, така че вашият бизнес да бъде в полезрението на техните последователи. Намерете подходящото време за публикуване във Facebook, за да подобрите EdgeRank-а си.

 

Какво е Facebook EdgeRank? Защо е важен?

Facebook EdgeRank е алгоритъм, създаден от Facebook за определяне на това, което потребителите виждат във фийда с новините.

Той дава стойност на всяка публикация във Facebook в зависимост от различни фактори. Facebook EdgeRank помага на потребителите да получават съдържание, което най-вероятно ще им хареса, и им позволява да прекарват повече време и да се връщат по-често във Facebook.

Чрез EdgeRank Facebook решава кое съдържание ще се показва в лентата с новини на целевите ви потребители.

За да сте сигурни, че съдържанието ви ще достигне до повечето от вашите последователи, трябва да следвате някои методи:

– Публикувайте, когато целевите ви потребители са онлайн.

– Публикувайте богато съдържание като видеоклипове, изображения и GIF файлове.

– Накарайте ги да взаимодействат със съдържанието ви (харесване, коментиране, споделяне).

– Публикувайте съдържанието редовно.

 

Как социалните мрежи помагат за SEO?

Съдържанието в социалните мрежи се индексира в търсачките. Профилите в социалните мрежи се класират в резултатите от търсенето. Каналите на социалните мрежи действат като търсачки, така че хората търсят за дадена марка/бизнес в социалните мрежи. Така че наличието на добър профил в социалните мрежи е от съществено значение за повишаване на осведомеността за марката.

Ако направите уеб сайта и публикациите в блога си подходящи за споделяне в социалните мрежи, те ще достигнат до повече хора и ще увеличат трафика ви в социалните мрежи. А повече връзки и по-голям трафик, разбира се, карат търсачките да ви забележат.

 

Въпроси и отговори за тест по Е-mail маркетинг

 

 

Какво е имейл маркетинг?

Имейл маркетингът е платформа, която помага на собственици на фирми да изпращат имейли ( свързани с продукти и/или услуги) на клиенти, за да привлекат вниманието им. Разпространението на информация за дадена марка е основната цел на имейл маркетинга.

 

Кое е най-подходящото време за изпращане на имейли?

Сутрините и почивните дни са най-подходящото време за изпращане на имейли. Времето обаче може да варира в зависимост от местоположението на клиента и предпочитаното време. Най-доброто време е да откриете в коя часова зона се намира клиентът ви и активността на сървъра за изпращане на имейли за бърза достижимост.

 

Кои са най-добрите показатели за имейл маркетинг?

Коефициентите на конверсия в B2B, трафикът на уебсайта и продажбите са основни показатели за оценка на маркетинговите цели.

 

Колко често трябва да изпращате имейли на клиентите?

Не е добре да досаждате на клиентите с чести или ежедневни имейли, тъй като това може да ги подразни и да ги накара да проявят по-малък интерес към вашата марка. Можете да изпращате най-много три имейла на определени интервали в месеца, за да увеличите ангажираността на клиентите към бизнеса.

 

Каква трябва да бъде идеалната дължина на маркетинговите имейли?

Маркетинговите имейли не трябва да са много дълги. Имейлът трябва да предава цялата важна информация на първия или максимум на втория ред. Цялото писмо трябва да се прочете в рамките на 10 секунди.

 

Коя е най-добрата стратегия за теми на имейлите в имейл маркетинга?

Темата на имейла е от решаващо значение за всеки бизнес, тъй като тя е решаващият фактор за това дали клиентът намира имейла за вълнуващ или не. Включването на 50-70 знака текст с конкретен, кратък и убедителен текст може да предизвика интереса на клиентите да инвестират във вашия бизнес. Избягвайте граматически грешки и се уверете,  че списъкът с имейли не е значителен, за да предотвратите попадането на имейли в папката за спам на клиента.

 

Избройте закони важни за имейл маркетинга.

Най-добрата стратегия за привличане на потенциални клиенти е да изпращате имейли само на хора, с които сте контактували в миналото. Избягвайте да изпращате имейли на непознати хора или на контакти, които се появяват от генериране на лийдове, за да запазите репутацията си висока. Има закони в имейл маркетинга, в които се споменава, че изпращането на имейли до анонимни хора не е правилно и препоръчително.

 

Как да съставите впечатляващ имейл?

Изпращането на нерелевантни писма може да отклони вниманието на клиентите, дори и имейлът да се появи в топ списъка. Разберете заинтересованите аспекти на клиентите и изгответе кореспонденция с подходяща тема и съдържание. Направете съдържанието лесно четимо и смислено, за да привлечете погледите на клиентите веднага щом видят, че писмото е изскочило в системата им.

 

Какво е ефективен имейл маркетинг?

Доброто съдържание е това, което съответства на мисловния процес на клиента и отговаря на неговите очаквания. Опитайте се да разберете какво харесва, какво не харесва клиентът и изгответе имейл със смислено съдържание, например как бихте му помогнали да постигне целите си или да реши текущите си проблеми в бранша.

 

Как да подобрите списъка с абонати на електронна поща?

Клиентите са склонни да се отписват от имейли, които не са полезни за тях, в настоящата конкурентна тенденция на дигиталния маркетинг. Така че, когато изпращате имейли, стремете се да са кратки и информативни, за да запазите клиентите в списъка с абонати. Ако клиентите се отписват от списъка, всички маркетингови усилия отиват напразно, а марката ще бъде засегната поради лошото съдържание на имейлите.

 

Обяснете какво е Can-spam Act

Can-spam Act е закон, който разкрива общите правила, свързани с имейл маркетинга, за да помогне на клиентите да оценят добрите намерения. Ако изпращате промоционални имейли, проверете за възможност за отписване, като имате предвид удобството на клиентите и се уверете, че го правите при поискване веднага. Ако става въпрос за търговска поща, включете физически адрес.

 

Какви са стратегиите, свързани с имейл маркетинга?

Имейл бюлетинът е една от ключовите стратегии, която позволява разпространяването на имейли до списъка с абонати и изграждането на връзка с тях.
Традиционните имейли включват потвърждение на поръчките и разписки до клиентите, за да уведомят клиентите и за други продукти чрез едно писмо.
Директните имейли включват изпращане на имейли за текущи оферти на надеждни клиенти за комуникация.

 

Какви са предимствата на имейл маркетинга?

Имейл маркетингът е ценово ефективен и насочен към по-голяма аудитория. Възвръщаемостта на инвестициите ще бъде голяма, ако се следва правилният подход за имейл маркетинг.

 

Какви са недостатъците на маркетинга по електронна поща?

Продуктите, изпратени чрез имейли, не са осезаеми, което означава, че клиентите не могат да усетят ефекта преди покупката. Друг възможен недостатък е, че продуктът е податлив на повреда при логистика, а освен това купувачите трябва да предоставят лична информация за доставката му.

 

Какъв е обхватът на автоматизацията в имейл маркетинга?

Планирането е една от функциите на автоматизацията, която изпраща поща до таргет списъка на предварително зададени дата и час. Проследяването е друга впечатляваща функция за автоматизация, която разкрива статистиката на имейлите, като например колко души са прочели писмото, колко са преместили кореспонденцията в спам, кои са се отписали от списъка с имейли и др.

 

Какво е Open rate?

Процентът на отворените писма се отнася до процента на имейлите, отворени от клиента въз основа на броя на писмата в папката му.

 

Какво е Click-through rate?

Ако получателят отвори писмото и кликне върху връзките, това е еднократно кликване. Процентът на кликванията се определя въз основа на броя на кликванията, извършени от получателите върху електронното писмо.

 

Какво представлява заглавието на имейла?

Основното тяло на имейла обхваща темата на писмото, името на подателя и датата, които действат като основни заглавия на писмото. Незадължителните заглавия включват тема и CC, които добавят повече стойност на писмото въз основа на целевите клиенти.

 

Как да измерваме степента на доставяне на имейли?

Степента на доставяне на имейли е броят на имейлите, доставени до целевите клиенти без никакви проблеми.

 

Как трябва да изглежда редът “от” в имейла?

Празният ред от потребителя може да намали интереса на клиентите към отварянето на имейла. Най-препоръчителният подход е да включите името на вашата марка или идентичност, за да избегнете попадането на пощата ви в папките за спам на получателите.

 

Как да напишете перфектния маркетингов имейл?

Основният мотив за изпращане на имейли до потребителите е да ги запознаете с марката и да се свържете с тях на лично ниво. Докато изпращаме всяко маркетингово писмо, трябва да :

– Да използвате много силна и привлекателна тема
– Да поддържате писмото просто и лесно четимо
– Да включите целева страница
– Да се обърнете към нуждите на потребителя, а не да говорите за марката
– Да се стремите да направите CTA (call-to-action-а) силно въздействащ и полезен

 

Как да информираме клиентите си за новостите в компанията и да установим връзка с тях?

Един от най-добрите начини за това са бюлетините. Някои от най-добрите начини за създаване на имейл бюлетин са:

– Създаване на бюлетин с 90% образователно съдържание и 10% рекламно съдържание
– Създаване на интересна тема
– Използване на правилния шаблон за имейл
– Използване на завладяващи изображения
– Добавяне на ясен CTA (call-to-action)
– Включване на информация за контакт в бюлетина

 

Какви са различните начини за сегментиране на таргет потребителите (buyers personas)?

– Географска сегментация: С нея можете да насочите аудиторията си въз основа на географски данни като град, щат, държава и континент.
– Демографско сегментиране: Можем да сегментираме аудиторията въз основа на възраст, образование, доход, пол, професия, националност и много други.
– Поведенческа сегментация: Тя сегментира аудиторията въз основа на нейното поведение и модели на вземане на решения, като например покупки, онлайн дейност, история на търсенето и много други.

 

Въпроси и отговори за тест по Маркетинг чрез съдържание

 

Какво е маркетинг чрез съдържание?

Маркетинг чрез съдържание е маркетингова техника за създаване и разпространение на подходящо и ценно съдържание с цел привличане, придобиване и привличане на вниманието на точно определена целева аудитория с цел тя да стане бъдещ клиент.

 

Защо се нуждаем от маркетинг чрез съдържание?

Добрата стратегия за маркетинг чрез съдържание помага за:

– Увеличаване на трафика на сайта ви
– Генериране на осведоменост за марката
– Да образовате пазара
– Увеличаване на ангажираността с вашата марка
– Генериране на продажби в средносрочен план
– Увеличаване на потенциалните клиенти
– Намаляване на разходите за придобиване на клиенти

 

Как маркетингът, без да се говори за или да се промотира продукта/услугата, ни помага да създаваме потенциални клиенти и продажби?

Вашият настоящ или бъдещ клиент не се интересува от вашия продукт, той се интересува от решаването на проблем или предизвикателство, обикновено както организационно, така и лично. Като използват тактиките на входящия маркетинг, компаниите могат да споделят съдържание с намерението да вдъхновят аудиторията си. Вместо да се пробутва информация за продукта, съдържанието има за цел да изпъкне въз основа на елементи като автентичност, лидерство в мисленето, опит в решаването на тези проблеми и др.

 

Защо да обучавам клиентите и да помагам на конкурентите си?

Лоялността, изграждането на дългосрочни взаимоотношения и задържането на клиентите са три ключови компонента. Днес потребителите са пренаситени с много фирми, предлагащи един и същ продукт или услуга. Като обучавате клиентите, те ще вземат информирани решения и ще гледат на вас като на експерт по темата.

 

Какво се счита за съдържание?

Когато повечето хора мислят за маркетинг чрез съдържание, те си представят блог. И блоговете със сигурност са едно от най-лесните и ефективни средства за маркетинг чрез съдържание. Но те не са единствените форми на съдържание, които могат да се използват в стратегията за маркетинг чрез съдържание. Всяка ценна информация, предадена чрез каквото и да е средство, може да се счита за съдържание. Видеоклипове, инфографики, слайдове, PDF файлове, блогове, статии, подкасти, електронни книги, уебинари – списъкът може да бъде продължен.

 

Как да започна с маркетинга на съдържание?

Макар че може да е изкушаващо да се впуснете веднага и да започнете да пишете блог без особена мисъл, единственият начин да гарантирате, че вашият маркетинг чрез съдържание ще бъде ефективен, е да отделите време, за да създадете стратегия. Без наличието на ясен план цялото време, което отделяте за разработване на съдържание, ще бъде загубено.

 

Какви са стъпките за разработване на стратегия за маркетинг чрез съдържание?

Първо, определете коя е вашата целева аудитория. Разработете профил на клиента (buyer persona), на когото трябва да говори съдържанието ви. След това, въз основа на тази личност и на имиджа на марката на вашата компания, вземете решение за гласа на вашата компания и за вида на съдържанието, което ще създавате. Съдържанието ви трябва да бъде информативно и ценно, както и интересно и ангажиращо за целевата ви група. След като започнете да създавате съдържание, е необходимо постоянно да коригирате стратегията си в зависимост от това колко успешна е всяка публикация.

 

Как маркетингът чрез съдържание може да насочи към покупка целевата аудитория по време на различните фази на потребителската пътека?

Този въпрос е в основата на това как трябва да се използва съдържанието. Съдържанието трябва да адресира мотивацията и нуждите на клиента в различни фази от процеса на покупка, така че да засили положителните му чувства към марката и да повиши вероятността за конвертиране.

 

Как може да използвам маркетинга чрез съдържание, за да увелича присъствието на марката по най-ефективния начин?

Първо, уверете се, че включвате марката си в разговор, който е подходящ както за вашия бизнес, така и за вашата аудитория.

Второ, заемете с теми, които са достатъчно неизследвани и които все още привличат достатъчно зрители, за да стимулират крайните ви резултати.

 

Трябва ли постоянно да създавам ново съдържание?

И да, и не. Създаването на съдържание трябва да се извършва постоянно, но има начини за рационализиране и опростяване на процеса. Един от най-лесните и ефективни начини за това е да се промени предназначението на съдържанието. Това означава създаване на съдържание под една форма, а след това преработването му няколко пъти, за да се използва същата информация и в други форми. Например, може да напишете електронна книга по важна тема във вашия бранш. След това можете да вземете главите на тази електронна книга и да редактирате всяка от тях, за да ги превърнете в отделни публикации в блога. След това можете да създадете инфографика, илюстрираща статистическите данни, споменати в електронната книга. И накрая можете да проведете уебинар, в който да обсъдите съдържанието на електронната книга. Този подход не само намалява натоварването при създаването на съдържание, но и позволява едно и също съдържание да бъде използвано от хора с различен вкус за съдържание.

 

Колко често трябва да публикувам свежо съдържание на сайта си?

Във всяка индустрия и при всяка демографска група се наблюдават различни модели на потребление на съдържание. Но като цяло свежото съдържание трябва да се публикува не по-рядко от два пъти седмично. Що се отнася до горната граница, такава не съществува – проучванията показват, че публикуването веднъж дневно или дори няколко пъти дневно е много ефективен начин за привличане на трафик към даден уеб сайт. Въпросът е само да решите колко време и усилия можете да посветите на създаването на съдържание. Известно е, че Google отдава по-голямо значение на уеб сайтове, които често актуализират данните си.

 

Колко важно е да споделям съдържанието си в социалните мрежи?

Това не е важно – то е от съществено значение. Публикуването на съдържание в блога, а след това седенето и надяването, че посетителите ще го намерят, е безсмислено упражнение. Всъщност някои гурута в блоговете твърдят, че само 20 % от времето ви трябва да бъде отделено за създаване на съдържание, а останалите 80 % – за популяризиране на това съдържание чрез социалните мрежи! Това е толкова важно. Въпреки че Google отрича, че социалните споделяния/харесвания са част от техния алгоритъм, данните показват обратното. Препоръчваме ви да споделяте съдържанието си чрез всички канали на социалните мрежи. Когато споделяте, уверете се, че използвате протокола opengraph, така че елементите на споделянето да се показват правилно.

 

Дали публикуването на гост статии на чужди блогове е част от стратегията за маркетинг чрез съдържание?

Да! Създаването на съдържание си е създаване на съдържание, независимо дали то ще се появи на вашия или на чужд сайт. Разбира се, гост-блоговете са и съществена част от информационната дейност или дигиталния PR, но принципите на маркетинга чрез съдържание все още важат – искате да създавате ценна информация, която ще помогне на потребителите.

 

Имам ли нужда от редакционен календар?

Колко важен е редакционният календар, зависи от вашата индивидуална стратегия. Въпреки това, дори и да не поддържате пълноценен, подробен редакционен календар, трябва поне да планирате съдържанието си един месец предварително, като отбележите всички празници или дати на промоции, които искате да отбележите със специално съдържание.

 

Колко важни са ключовите думи в маркетинга на съдържание?

Въпреки постоянните промени в алгоритъма на Google, ключовите думи все още са важни при създаването на съдържание. Макар че стандартите бяха донякъде смекчени, така че в резултатите от търсенето вече могат да се появяват и думи и фрази, които означават приблизително същото като търсената точна фраза, все пак е най-добре да включите няколко споменавания на точните думи и фрази, за които искате да бъдете открити. Просто не забравяйте, че вашият приоритет винаги е да пишете за хора, а не за търсачки.

 

Как да направя съдържанието си привлекателно?

Отговорът на този въпрос зависи много от конкретната ви аудитория. Това, което е привлекателно за тийнейджърите, задължително ще се различава значително от това, което бизнес професионалистите на средна възраст ще намерят за привлекателно. Говорете за болките или интересите на целевата си аудитория, дайте им да видят, че ги разбирате и искате да им помогнете – и след това отворете разговора. Задавайте въпроси и ги канете да отговарят. Красотата на маркетинга чрез съдържание за разлика от традиционния маркетинг е, че комуникацията вече не е еднопосочна.

 

Как маркетингът чрез съдържание може да ме превърне в експертен лидер в бранша?

Много се говори за важността на това да се превърнеш в експертен лидер – и за това има основателна причина. Да ви направят известни като експерт във вашата област е точно това, което маркетингът чрез съдържание има за цел да направи. Именно той създава усещането за доверие у потребителите, което им позволява да се чувстват комфортно да направят покупка от вас. Като създавате уникално, оригинално съдържание, в което демонстрирате експертните си познания и отговаряте на въпроси, които потребителите биха могли да имат, ще сте на път да се превърнете в лидер в бранша за нула време.

 

Има ли разлика между B2C и B2B маркетинг чрез съдържание?

Да и не. Целта на всеки от тях е една и съща, но тъй като аудиторията е различна, съдържанието ви също ще се различава. Съдържанието B2B има тенденция да бъде по-професионално и делово в своя стил – макар и не винаги – и темите, разбира се, ще бъдат по-ориентирани към бизнеса. Съдържанието B2C, от друга страна, обикновено е по-разговорно, а темите са малко по-свободни.

 

Трябва ли да създавам актуално съдържание или евъргрийн съдържание?

Отговорът тук е категоричен… и двете! Важно е да имате съдържание, насочено към актуални събития и нови разработки във вашата индустрия – това е чудесен начин да привлечете трафик към сайта си чрез социалните мрежи и онлайн търсенията. Но също така е важно да създавате евъргрийн съдържание, което ще продължи да привлича посетители в продължение на месеци и дори години. В противен случай цялата ви библиотека със съдържание непрекъснато ще губи своята актуалност в рамките на няколко седмици след публикуването му.

 

Краткоформатно или дългоформатно съдържание е по-добро?

Около тази тема се водят много дебати. Някои проучвания сочат, че краткото е най-доброто – че потребителите искат да прелистват кратък блог и да могат бързо да получат посланието. Други изследвания показват, че дългите, задълбочени и подробни публикации са най-добри за конвертиране. Нашият отговор? Разберете какво предпочита вашата уникална аудитория чрез тестване. Напишете няколко дълги и няколко кратки публикации и вижте кои от тях са най-успешни – и след това създайте още подобни!

 

Как мога да създам съдържание, което се конвертира?

Важно е да запомните, че маркетингът чрез съдържание е само една стъпка от фунията на конверсията. Чрез комбинация от SEO, маркетинг чрез съдържание, маркетинг в социалните мрежи, имейл маркетинг и уеб дизайн  потенциалните клиенти се водят към конверсия. Въпреки това маркетингът чрез съдържание е от жизненоважно значение в процеса на конвертиране, тъй като всяка страница на вашия уеб сайт и всяка информативна публикация в блога или бяла книга играят ясна и определена роля в убеждаването на посетителите да купят. Създавайте различно съдържание с оглед на всяка стъпка от фунията за конвертиране и не забравяйте да включите призив за действие (call-to-action).

 

Какви са някои често срещани грешки в маркетинга чрез съдържание?

Най-често срещаната грешка в маркетинга чрез съдържание е да се върнете към старите навици на традиционния маркетинг. Писането на публикации в блогове, които са прекалено продажбени или които прекомерно рекламират компанията и нейните продукти, е голяма грешка. Съдържанието трябва да бъде ценно за потребителите, а рекламните кампании не само че не са ценни – те са отблъскващи. Има време и място за продажби и то не е в съдържанието ви.

 

Как да накарам хората да четат съдържанието ми?

Популяризирането на съдържанието ви чрез B2B маркетинг по електронна поща и B2B маркетинг в социалните мрежи е жизненоважно, но дори и най-добрите усилия за популяризиране могат да бъдат спрени от лошо заглавие. Уверете се, че заглавието на вашето съдържание е интригуващо и информативно. То трябва да предава представа за това какво съдържа съдържанието, като същевременно привлича интереса на хората.

 

Как да измерим успеха на усилията си за маркетинг чрез съдържание?

В крайна сметка успехът на един план за маркетинг чрез съдържание може да се види в броя на конверсиите, които той създава. Но може да е трудно да се проследят точните резултати, тъй като потребителят се нуждае от няколко “докосвания”, преди да вземе окончателно решение за покупка. Посетителят може да прочете публикация в блога, след това да види актуализация в социалните мрежи, след това да прочете няколко имейла, преди да реши да извърши конверсия. Макар че блог публикацията не е непосредствената причина за покупката, тя е била важното първо докосване. Затова дайте на новите си усилия в областта на маркетинга чрез съдържание известно време, за да подействат, и след това потърсете цялостно увеличение на продажбите. Така ще разберете дали нещата работят по план.