За връзка с нас
Пловдив, България,
info@digitalmarketing.bg
Търсите бизнес партньор?
info@digitalmarketing.bg
Тел: +359 988 98 2222
Назад

Какво е интернет маркетинг? Определение и примери

Съдържание Скрий

Искате да научите повече за интернет маркетинга ? Вижте как той може да помогне на вашия бизнес или марка да увеличи трафика, потенциалните клиенти и продажбите.

Какво представлява интернет маркетингът?

Интернет маркетингът, наричан още дигитален маркетинг или онлайн маркетинг, включва популяризиране на дадена марка и нейните продукти или услуги сред онлайн аудиторията с помощта на интернет и дигиталните медии.

При интернет маркетинга се използва комбинация от онлайн стратегии, които ви помагат да изградите по-добри взаимоотношения с аудиторията си и да привлечете повече заинтересовани клиенти.

Каква е ролята на интернет маркетинга?

Интернет е канал, чрез който фирмите могат да рекламират, да общуват с клиенти и да извършват продажби. Перфектната интернет стратегия може да изиграе голяма роля за ефективния маркетинг и продажбите на продукти. Значението на дигиталния маркетинг за успеха на бизнеса идва от факта, че повечето предприятия и клиенти са станали изключително зависими от интернет. Поради тази зависимост и ценността, която се придава на присъствието в интернет, за предприятията е от съществено значение да практикуват структуриран интернет маркетинг. 

Интернет маркетинг за привличане на нови клиенти

Платените социални мрежи могат да доведат нови клиенти за вашия бизнес или продукт, но преди да похарчите твърде много пари за една социална медийна платформа, трябва да извършите проучване на пазара и A/B тестване. Освен това трябва да поддържате силно SEO присъствие, ако искате да привлечете нови клиенти. Стратегиите за онлайн маркетинг могат да се използват за привличане на нови клиенти. За да постигнете това, трябва да дадете приоритет на платения маркетинг в социалните мрежи, оптимизацията за търсачки и уеб дизайна.

Интернет маркетинг за култивиране на лоялност към марката

Чрез “от уста на уста” клиентите имат дълго контролирано възприятие за марката. То винаги е зависело от потребителите, дори и докато предприятията могат да предоставят добри стоки, да рекламират тези неща и да правят опити да насочват брандинга в определена посока. Днес “от уста на уста” е значително по-разпространена и се е пренесла в интернет. И е достъпна за всички чрез различните сайтове на социалните мрежи. Вашите потребители и потенциални клиенти разчитат на отзивите и мненията на своите колеги, за да преценят качеството на вашата марка, защото маркетингът и рекламата са станали по-малко ефективни.

Примери за интернет маркетинг, които осигуряват стойност за голяма възвръщаемост

Интернет маркетингът достига до лица от различни онлайн места, като използва тяхната онлайн активност за установяване на връзка с даден бизнес. Видовете интернет маркетинг, които използва дадена компания, варират в зависимост от нейния бизнес модел, артикулите, които продава, целевия пазар, наличните ресурси и други фактори.

1. Съдържание и дизайн на уеб сайта

Методът на създаване и разпространение на съдържание с цел привличане и задържане на клиенти е известен като маркетинг на съдържанието. Вместо да се фокусира върху продажбата, той се съсредоточава върху комуникацията с клиентите, която обикновено е по-харесвана.

2. Имейл маркетинг

Имейл маркетингът е процес на изпращане на директни маркетингови съобщения до потребителите чрез електронна поща с цел привличане на нови клиенти и задържане на настоящите. Това е една от най-икономичните форми на маркетинг и може да се използва както за насочване към голяма клиентска база, така и към строго специфична такава. Когато клиентите предоставят на дадена марка своя имейл адрес, компанията може да се свърже с тях за бъдещи маркетингови инициативи.

3. Социални мрежи

Маркетингът в социалните мрежи се отнася до използването на уеб сайтове на социалните мрежи за популяризиране на бизнеса и неговите стоки и услуги. Той се опитва да повиши разпознаваемостта на марката, да подобри взаимодействието с потребителите, да изгради лоялност и да създаде потенциални клиенти за продажби. Платената реклама и органичният маркетинг са компоненти на маркетинговата стратегия в социалните мрежи. Органичният маркетинг в социалните мрежипоставя силен акцент върху изграждането на общност и установяването на отношения с клиентите, за да се предизвика интерес и да се насърчи лоялността на клиентите. Платената кампания в социалните мрежи е съвкупност от реклами, които могат да работят заедно, за да ви помогнат да използвате социалните мрежи за постигане на определена цел или задача.

4. SEO

SEO оптимизацията е процесът на надграждане на уеб сайта и дигиталното съдържание, за да се увеличи органичното или “естественото” му позициониране в класациите за търсене. По-вероятно е даден уеб сайт да бъде разгледан от потенциален потребител, ако се класира по-високо в резултатите от търсенето. Ефективните усилия за SEO оптимизация се нуждаят от задълбочено проучване на ключовите думи, както и от способност за разработване на висококачествено, полезно съдържание, използващо избраните ключови думи. Използването на подходящи ключови думи, изграждането на връзки, съобразяването на уеб сайта с мобилните устройства с цел подобряване на потребителското изживяване и оптимизацията за гласово търсене са някои от най-добрите практики за SEO, които увеличават процента на конверсиите.

5. Блогове

Чрез добавяне на публикации и блогове, базирани на конкретни целеви ключови думи, воденето на блогове ви позволява да подобрите SEO оптимизацията на вашия уеб сайт. Ако правите това, клиентите е по-вероятно да намерят и посетят вашия уеб сайт в резултат на онлайн търсене. Те поддържат уеб сайта в актуално състояние и предлагат шансове за ангажиране на аудиторията. Можете да поставяте връзки към надеждни уеб сайтове, което повишава лоялността на клиентите и увеличава аудиторията ви. Най-важното предимство на блоговете е, че те могат да укрепят връзката ви с вашата аудитория. Всичко това допринася за генерирането на повече потенциални клиенти и за разширяване на продажбите.

6. Видео и подкастове

Видеоклиповете и подкастовете са други методи за придаване на индивидуалност на маркетинговата ви стратегия. Те дават възможност на фирмите да предават информативно съдържание и да ангажират аудиторията, като използват техники за разказване на истории. Като глас на вашата марка, вие ставате по-видими за слушателите, което насърчава по-дълбоките връзки с вашите клиенти. Можете също така да поканите гост-лектори, които ще осигурят различно ниво на достоверност, като същевременно ще ви помогнат да увеличите аудиторията си.

7. Онлайн реклама

Съществуват няколко начина за интернет реклама

PPC се насочва към конкретни фрази за търсене, които потенциалните клиенти могат да използват. Банерната реклама е достъпна на множество уеб сайтове, включително блогове, списания и новинарски сайтове.

Можете ефективно да си купите път към върха на резултатите от търсенето, като използвате реклама в търсачките. Тази стратегия може да бъде полезна, когато уеб сайтът ви е съвсем нов или има ожесточена конкуренция за пазарен дял, защото тези обстоятелства затрудняват естественото постигане на висока позиция.

Можете да таргетирате потенциални клиенти чрез платени публикации в социалните мрежо въз основа на техните демографски данни, интереси и поведение, за да достигнете до хора, които ще се интересуват от вашите стоки или услуги.

8. Инфлуенсър маркетинг

Маркетингът на инфлуенсърите е процес на работа с инфлуенсъри за рекламиране на посланията, продуктите или услугите на вашата марка. Маркетингът с влиятелни лица е смесица от стари и нови начини на маркетингови стратегии. Той пренася идеята за одобрението на известна личност в маркетингова кампания за съдържание за днешното време. Основната разлика в случая с маркетинга на инфлуенсърите е, че кампанията води до сътрудничество между марките и инфлуенсърите.

9. Инфографики

Инфографиките са творчески метод за представяне на сложна информация по достъпен начин. Инфографиките предоставят на читателите жива, цветна визуализация, която им помага да разберат (и споделят) важни знания, като разчупват монотонността на текста чрез диаграми, снимки, графики и илюстрации. Те предават някои изключително важни сведения по разбираем начин и са привлекателни и лесни за проследяване.

10. Спонсорства и платени промоции

Чрез спонсорирани спонсорства и промоции можете да използвате онлайн аудиторията на друго лице, за да рекламирате своите стоки или услуги. С помощта на платени промоции и спонсорства можете да достигнете до целевата си аудитория онлайн по широк спектър от начини. Най-важното е да определите маркетинговите техники, които най-добре подхождат на вашия бизнес.

Защо е важен интернет маркетингът?

Интернет маркетингът е важен, защото разширява обхвата на бизнеса и му позволява да се свърже с повече потенциални клиенти, които се интересуват от неговия бизнес.а

Важността на интернет маркетинга се състои в това, че той най-добре съответства на начина, по който потребителите предпочитат да откриват и купуват продукти и услуги.

7 начина за използване на интернет маркетинга

Знаете значението на интернет маркетинга, но как можете да използвате интернет маркетинга? Няколко начина:

  1. Изграждане на познаваемост на марката
  2. Генериране на трафик към уеб сайта
  3. Привличане на квалифицирани потенциални клиенти
  4. Подхранване на потенциални клиенти
  5. Конвертиране на потенциални клиенти
  6. Минимизиране на отпадането на клиенти
  7. Подобряване на удовлетвореността на клиентите

Продължавайте да четете, за да научите как да използвате интернет маркетинга, за да развиете бизнеса си.

4 стъпки за разработване на стратегия за интернет маркетинг

Интернет маркетингът ви позволява да предадете посланието на вашата марка на вашата аудитория, така че когато изграждате стратегията си за интернет маркетинг, е важно да имате предвид вашата аудитория и марка.

Използвайте тези четири стъпки, за да ви помогнат да изградите стратегията си за интернет маркетинг:

1. Определете целите на вашия интернет маркетинг

Най-добрият план за интернет маркетинг е изграден около определена цел и непрекъснато работи за постигането ѝ. Без нещо, към което да се стремите, вашите стратегии за интернет маркетинг няма да успеят да дадат желаните резултати.

Когато изграждате стратегия за интернет маркетинг, определете какво искате да постигнете с вашия онлайн маркетинг. Възможните цели, които можете да изберете, са:

  • Увеличаване на трафика към вашия сайт
  • Повишаване на ангажираността
  • печелене на обаждания
  • Насърчаване на изтеглянията
  • печелене на абонати
  • реализиране на продажби
  • Увеличаване на последователите в социалните мрежи

2. Определете аудиторията си

За да създадете подходяща стратегия за интернет маркетинг, първо трябва да определите аудиторията си. Искате да определите кой се интересува от вашите продукти или услуги.

Разгледайте типичния си клиент. Какви характеристики ги определят?

Можете да документирате информация като например: – Какви са вашите клиенти?

  • Демографски данни
  • Социално-икономически статус
  • Интереси
  • Хобита
  • Професия
  • Навици на купуване

Ако не проучите аудиторията си, рискувате да я насочите неправилно. Ако не се насочите към правилните хора, резултатите от кампаниите ви няма да са задоволителни.

3. Определете стратегиите, които искате да използвате във вашата кампания за интернет маркетинг

След като сте определили целта на интернет маркетинга, както и аудиторията си, следващата стъпка е да определите кои стратегии за интернет маркетинг биха работили най-добре за вашия бизнес.

Ще искате да използвате стратегии, които ви позволяват да достигнете до целевата си аудитория. Къде е вероятно вашата аудитория да се ангажира с вашия бизнес? Ще искате да разгледате какви ключови думи търсят или какви социални платформи използват.

Също така е важно да вземете предвид и бюджета си. Искате да сте сигурни, че инвестирате в стратегии, които отговарят на бюджета ви, за да не прекалите с разходите.

4. Наблюдавайте стратегиите си

За да могат стратегиите за интернет маркетинг да постигнат най-добри резултати, трябва да анализирате данните от кампаниите си.

Онлайн инструментите за проследяване на данни, като например Google Analytics, могат да ви помогнат да проследявате данните от вашата стратегия за интернет маркетинг в реално време. Тази платформа е чудесна за SEO и PPC стратегии. Можете да проследявате:

  • Колко хора посещават сайта ви
  • Колко време остават на страниците Ви
  • Колко хора щракват върху рекламата ви
  • Колко конверсии получавате

Метриките, които тези инструменти извличат, ще ви помогнат да определите колко добре се представя вашата стратегия за интернет маркетинг.

Тези данни ще ви помогнат да оптимизирате стратегията си за интернет маркетинг. Като наблюдавате ефективността на кампаниите си, можете да видите какво работи и какво не работи за вашия бизнес. В резултат на това можете да оптимизирате тактиките си, за да постигнете по-добри резултати за бизнеса си.

Стратегия за интернет маркетинг

Въз основа на нашите проучвания има 10 стратегии, които трябва да приложите, за да сте сигурни, че сте успешни в интернет маркетинга.

Насочете се към кратко видеосъдържание.

В момента краткото видео не само е най-популярната тенденция сред маркетолозите, като 1/3 от тях го използват, но то е и най-ефективното и има най-висока възвръщаемост на инвестициите.

На всичкото отгоре през 2023 г. късоформатното видео ще отбележи най-голям ръст от всички тенденции, като маркетолозите планират да инвестират в него повече от всяка друга тенденция.

90% от маркетолозите, използващи видео в кратка форма, ще увеличат или запазят инвестициите си през следващата година, а 21% от маркетолозите планират да използват видео в кратка форма за първи път през 2023 г., което също е най-високият процент от всички тенденции.

С нестихващата популярност на TikTok, аудиторията все повече се насочва към кратките видеоклипове. Видеоклиповете в кратка форма продължават да бъдат норма, тъй като Instagram и YouTube налагат подобни функции за видеоклипове в кратка форма, като например съответно Reels и Shorts.

Публикувайте видеоклипове в YouTube или други социални мрежи.

Понастоящем YouTube се използва от 57% от маркетолозите и се нарежда на 2-ро място по възвръщаемост на инвестициите с YouTube и TikTok.

През 2023 г. YouTube ще отбележи най-голям ръст от всички платформи, като 91% от използващите я планират да увеличат или запазят инвестициите си. В същото време 29% от маркетолозите планират да изпробват YouTube за първи път, което е най-високият процент от всички социални приложения.

Видео маркетингът е безспорно мощна възможност за достигане до нови аудитории и превръщане на потенциалните клиенти в потенциални. Всъщност 86 % от маркетолозите твърдят, че видеото им е помогнало да генерират потенциални клиенти, а 88 % от хората казват, че са били убедени да купят продукт или услуга, като са гледали видеоклип на дадена марка.

Вече сте убедени? Ако не, просто вземете под внимание факта, че YouTube се използва от 88% от видеомаркетьорите – което означава, че дори и да не публикувате видеоклипове в канала, вашите конкуренти най-вероятно го правят.Ще искате да разнообразите вида(ите) съдържание, което създавате, за да привлечете аудитория, която предпочита видеото пред текста или YouTube пред Twitter.

Имайте предвид TikTok.

Без съмнение популярността на TikTok нарасна, тъй като пандемията накара много хора да си останат у дома и да се нуждаят от връзка и забавление. И тази популярност не се очаква да намалее скоро.

Въпреки че LinkedIn, Facebook и Instagram имат най-висока възвръщаемост на инвестициите за B2B бизнеса, TikTok бързо се превръща в приложението, в което трябва да се инвестира.

TikTok се използва от 42% от маркетолозите и се нарежда на второ място с YouTube и Instagram като платформа, генерираща най-висока възвръщаемост на инвестициите.

През 2023 г. интересът към TikTok от страна на брандовете само ще продължи да нараства. 56% от използващите го планират да увеличат инвестициите си през следващата година, което е най-високото увеличение от всички приложения за социални мрежи, докато 34% планират да запазят сегашните си инвестиции.

Намерете влиятелни личности, които да работят с вашата марка.

В момента над 1 от всеки 4 маркетолози използва маркетинга на влиятелните лица и той предлага втората най-висока възвръщаемост на инвестициите от всички тенденции. За щастие той може да се използва с кратко видео, за да се възползвате едновременно и от двете тенденции с най-висока възвръщаемост на инвестициите!

Маркетингът с влиятелни лица също ще отбележи значителен ръст през 2023 г., като 17% от маркетолозите планират да инвестират в него за първи път, което е 2-та най-висока стойност от всички тенденции.

Маркетингът с влиятелни лица също така е на второ място за тенденцията, в която маркетолозите планират да инвестират повече от всяка друга през 2023 г., а 89% от маркетолозите, които го използват, ще увеличат или запазят инвестициите си през следващата година.

Ако смятате, че инфлуенсър маркетинга може да бъде добър избор за вашия бизнес, разгледайте микровлиятелните личности като по-ефективен (и често по-рентабилен) вариант. Микроинфлуенсърите често имат по-високи нива на ангажираност от мегаинфлуенсърите, а миналата година прогнозирахме, че микроинфлуенсърите ще имат по-голямо влияние от знаменитостите.

Освен това намирането на подходящия(те) инфлуенсър(и) за вашата марка може да бъде скъпо и отнемащо време. Ако ще инвестирате в тази стратегия, помислете за дългосрочна работа с едни и същи няколко инфлуенсъри – това дава възможност на компанията ви да изгради по-силни взаимоотношения с техните последователи в социалните мрежи.

Очовечете марката си, като използвате ценностите на марката.

30% от маркетолозите в момента създават съдържание, което отразява ценностите на тяхната марка, което го прави третата най-популярна тенденция в момента.

Тя има петата най-голяма възвръщаемост на инвестициите от всички тенденции и ще отбележи ръст през 2023 г. 16% от маркетолозите планират да използват съдържание, което отразява ценностите на марката им, за първи път през 2023 г., а 89% от тези, които вече инвестират в него, планират да увеличат или запазят инвестициите си.

Променяйте предназначението на съдържанието в различни канали.

Повторното използване на съдържание означава повторно използване на съществуващото съдържание и представянето му в нов формат, който удължава живота му и обхвата на аудиторията.

Нашето проучване установи, че 32% от маркетолозите, които преизползват съдържание, казват, че този метод е сред най-ефективните им маркетингови стратегии. Примерите за повторно използване на съдържание включват:

  • Споделяне на стари публикации в блога, които сте актуализирали с нова информация, свежи данни и видео съдържание (подсказка: материалът, който четете в момента, е актуализация).
  • Използване на видеоклипове от сесии за запис на подкаст в Instagram, за да създадете интрига и вълнение около предстоящ епизод.

Създаване на удобен за ползване уеб сайт.

Първо, трябва да създадете удобен за потребителите и за мобилните устройства уеб сайт. Дизайнът на сайта ви ще покаже индивидуалността на марката ви и ще разграничи бизнеса ви от всеки друг онлайн бизнес. Но това е нещо повече от това да изглеждате добре – по-чистата и добре организирана структура на сайта може да повлияе на класирането ви в SERPS.

Оптимизирайте сайта си за търсачките.

След това ще трябва да оптимизирате сайта си за търсачките по ключови думи. По същество това означава, че ще изберете ключова(и) дума(и), която(ито) е(са) свързана(и) с вашия бизнес, и ще включите тези ключови думи в URL адреса, основния текст, текста на изображенията, заглавията и навигационната лента.

Използвайте имейл маркетинг или имейл кампании с опция за включване.

Имейл маркетингът и кампаниите за избор на имейли са едни от най-ефективните дългосрочни стратегии за свързване с потенциални клиенти и култивиране на лоялност към марката.

Създаване на блог.

Писането на публикации в блогове е особено ефективно за предоставяне на различни възможности за появяване на първа страница в търсачките – например, може би уеб сайтът на вашия магазин за очила е на трета страница в Google за “очила”, но вашата публикация в блога “Най-добрите слънчеви очила за 2023 г.” е на първа страница, привличайки впечатляващо количество трафик (с течение на времето тази публикация в блога може да повиши и цялостния ви уеб сайт до първа страница).

Имам ли нужда от интернет маркетинг за моя бизнес?

Най-добрият начин да решите дали интернет маркетингът е подходящ за вашия бизнес е да проучите целите и задачите си за бизнеса. Интернет маркетингът е отличен избор, ако искате да повишите познаваемостта на марката, да достигнете до повече хора или да продадете повече стоки или услуги.

Интернет маркетингът става все по-важен за всички видове бизнес. Всеки ден клиентите прекарват значителна част от времето си онлайн, проверявайки електронната си поща, влизайки в социалните мрежи, използвайки търсачките и посещавайки уеб сайтове.

Потребителите получават информация, извършват проучвания и в крайна сметка правят покупки, използвайки редица онлайн методи. Ако искате да останете конкурентноспособни и да привличате клиенти в настоящата дигитална ера, от решаващо значение е да имате солидна стратегия за онлайн маркетинг.

Като за финал

Думата “интернет маркетинг” се отнася до всички видове онлайн реклама на стоки и услуги. Независимо от вида или мащаба на вашата компания, можете да използвате различни онлайн канали и методи за комуникация. Така ще създадете обширна стратегия за интернет маркетинг, която да улесни намирането ви от клиентите и потребителите.

В крайна сметка стратегиите ви за интернет маркетинг ще работят най-добре, ако включите методологията на входящия маркетинг. На първо място, искате цялото ви онлайн съдържание да добавя стойност към живота на клиентите ви. Това е единственият начин да привлечете качествени потенциални клиенти и да изградите дълбоки взаимоотношения с вашата онлайн общност в дългосрочен план.

 

Дайте Оценка

0 / 5 Оценка 4.98 Гласували 114

Вашата оценка:

Andreyana Kulina
Andreyana Kulina

Оставете Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *