За връзка с нас
Пловдив, България,
info@digitalmarketing.bg
Търсите бизнес партньор?
info@digitalmarketing.bg
Тел: +359 988 98 2222
Назад

TikTok маркетинг стратегия: Развийте бизнеса си в TikTok през 2022 г.

Платформата на TikTok е с нас от месеци… но изглежда все още не сме съвсем сигурни как да я използваме. Популярността на тази социална мрежа малко ни изненада, тъй като целевата аудитория обикновено не отговаря на типичния профил на маркетолозите.

Трябва ли да имате бизнес акаунт в TikTok? Как тази мрежа се вписва във вашата маркетингова стратегия? Какви видове съдържание работят най-добре? Ако искате да намерите отговори на тези и много други въпроси, прочетете нашето ръководство за TikTok маркетинг стратегия!

Защо TikTok маркетинг стратегията е от значение?

TikTok има над 1,677 милиарда потребители в световен мащаб, от които 1,1 милиарда са месечно активните ѝ потребители към 2023 г. TikTok е бързо развиващо се и модерно приложение за споделяне на видеоклипове сред широка потребителска база. Това обхваща не само младежите (поколението Z), но и други възрастови групи. Поради възможността за споделяне на видеоклипове с кратка продължителност, то предполага специфична маркетингова стратегия. В рамките на 15 секунди трябва да предадете своето послание, а с това ще имате повече шансове да привлечете интереса на големи маси от хора. Освен това има различни вълнуващи  функции, които привличат вниманието на потребителите. TikTok маркетинг стратегията е от голямо значение за ангажирането на потребителите чрез забавни видеоклипове, предизвикателства, предизвикателства с HashTag, забавни действия или други.

Как да създавате интересно маркетингово съдържание в TikTok

Успехът в TikTok се свежда до създаването на вълнуващо съдържание. Ако успеете да го направите, има по-голяма вероятност хората да гледат и да се ангажират с видеоклиповете ви. В резултат на което алгоритъмът ще покаже съдържанието ви пред повече хора.

Може би най-лесният начин да създадете интересно бизнес съдържание за своя профил в TikTok е като възприемете същия подход, който използвате, когато измисляте идеи за публикации в блога. Ако искате да създадете ангажиращо съдържание за публикация в блог, първо трябва да помислите за някои от проблемите или темите, които интересуват целевата ви аудитория.

Ако не знаете как да определите проблемите или интересите, попитайте! Съществуващата ви аудитория може би ще се радва да сподели някои от проблемите, с които се бори, или това, за което иска да научи повече. Освен това можете да разгледате някои от най-често задаваните въпроси от вашата аудитория в популярни форуми, посветени на вашата ниша

Използване на правилните хаштагове за TikTok SEO

Ако искате хората да намират съдържанието ви в TikTok, трябва да помислите за TikTok SEO.

TikTok SEO се изразява в това да оптимизирате съдържанието си така, че да бъде намерено от хората, когато използват функцията за търсене в платформата. Може би най-лесният начин да направите това е като използвате подходящи хаштагове, когато публикувате видеоклип.

Ако не знаете какви хаштагове трябва да използвате, въведете подходяща, широка ключова дума в раздела за търсене на TikTok. Когато направите това, TikTok ще ви предложи набор от хаштагове, свързани с това, което сте въвели. Ако искате да достигнете до широка аудитория, можете да използвате сравнително общи хаштагове. Общ пример за показания по-горе хаштаг може да бъде “#socialmediamarketing” или “#smallbusinesstips”.

Няма ограничение за броя на хаштаговете, които можете да използвате за едно видео. Въпреки това вашите хештагове ще се появят в надписа на видеоклипа, а надписите са ограничени до 100 знака. Ето защо може би ще искате да се съсредоточите само върху приблизително два-три хаштага, тъй като това ще ви даде известно пространство за написване на описание на видеоклипа ви.

Реклами в TikTok

Рекламите в TikTok са още един чудесен начин да рекламирате бизнеса си в тази платформа.

Едно от предимствата на рекламите в TikTok е, че не е необходимо да отделяте много време за създаване на аудитория. Настройвате рекламна кампания и ще можете да достигнете до целевата си аудитория – често в рамките на 24 часа.

TikTok предлага 5 различни вида реклами:

In-feed video ads – Видео реклами, които се показват на стената на потребителите

Стандартният рекламен формат на TikTok, In-Feed, ви позволява да вградите видео реклама, която се възпроизвежда автоматично в канала “За вас” на потребителя. Рекламите в In-Feed са с дължина до 60 секунди (въпреки че оптималната продължителност е само 15 секунди!), възпроизвеждат се с включен звук и изглеждат и се усещат като естествено съдържание, тъй като имат същия потребителски интерфейс като органичните публикации.

Branded hashtag challenge – Предизвикателства с брандиран хаштаг 

Създадено, за да се впише в уникалната естетика на съдържанието, създавано от потребителите (UGC), предизвикателството с маркови хаштагове е начин за ангажиране на аудиторията чрез насърчаване на съвместното създаване на съдържание. Форматът може да бъде разделен на три места в приложението.

Първо, в разположението In-Feed се появяват стандартни видеореклами, които насърчават потребителите да участват в предизвикателството. Второ, на страницата Discover има банер, който насочва трафика към страницата Hashtag Challenge, която обединява видеоклипове от цял свят, които са били изпратени за предизвикателството.

TopView реклами

Поставете марката си на преден план и в центъра, като заемете най-доброто рекламно пространство в TikTok. Рекламите TopView привличат вниманието на потребителите, като се появяват в горната част на лентата “За вас” при първото отваряне на TikTok. В този формат видеото може да бъде с дължина до 60 секунди. To предлага поглъщащо изживяване при гледане без друго конкурентно съдържание. 

TopView е идеален за целите за повишаване на осведомеността за марката, тъй като гарантира изключително широк обхват и голям брой показвания. Марките трябва да се възползват максимално от това неповторимо място, като използват силно ангажиращо видео, което оставя трайно въздействие.

Branded effects – Брандирани ефекти 

Брандираните ефекти дават възможност на марките да разгърнат забавната си страна. Изразяват се в създаването на споделими брандирани стикери, филтри и ефекти, които потребителите могат да използват в собственото си видео съдържание. Тези ефекти могат да се използват в самостоятелни кампании или да се интегрират във вашето предизвикателство с маркови хаштагове за още по-богато рекламно изживяване. 

Подобно на Hashtag Challenges, силата на Branded Effects се крие във факта, че тези формати надхвърлят рамките на обикновена реклама. Аудиторията ви се потапя и включва, което води до много по-високи нива на ангажираност.

Brand Takeover 

Когато потребителят отвори приложението на цял екран се зарежда 5-секундна статична или анимирана реклама. Тя линква към страницата на рекламодателя или към неговия ТикТок акаунт. Създаден за масова осведоменост, този формат също така гарантира изключително висок обхват и отлична производителност, тъй като целият екран може да бъде кликнат, намалявайки триенето между рекламата и желаната дестинация. 

Рекламите Brand Takeover имат 100% Share of Voice за деня, в който са представени, което означава, че потребителите няма да видят други Brand Takeover в този конкретен ден. Това първокласно рекламно пространство е с висока цена и е подходящо за големи марки, които търсят максимална експозиция.

Инфлуенсър маркетинг TikTok

Според последните статистически данни близо 86% от маркетолозите са използвали инфлуенсър маркетинг, за да генерират продажби или да повишат осведомеността за марката.

В Insta инфлуенсърите често са зад камерата или в центъра на статично изображение. В TikTok обаче личността е много по-важна. Най-успешните инфлуенсъри в TikTok са натрупали аудитория, като са били автентичната си същност на екрана. 

Създателите на TikTok са микроактьори – очаквайте да плащате повече за таланта им, защото работата е по-значима от простото споделяне на няколко снимки и истории. 

5 неща, които трябва да вземете предвид за маркетинговата си стратегия в TikTok

1) Новините не са толкова популярни

В други мрежи, като например Twitter, потребителите коментират новините от деня и марките могат да се възползват от това, за да се включат в разговора. Но Tiktok върви в друга посока, тъй като се основава повече на творчеството.

От друга страна, може да е интересно да се следят актуалните музикални тенденции, тъй като видеоклиповете все още са много важна част от дейността в TikTok.

2) Хуморът тържествува

Много от публикациите в TikTok имат комичен или дори сюрреалистичен тон. Ето защо, за да извлечете максимална полза от тази мрежа, трябва да сте готови да се отпуснете и да позволите на потребителите да се смеят с вашата марка.

3) Участието на потребителите е по-голямо

В TikTok взаимодействието с марките е на различно ниво. Потребителите вече не се ограничават само до ретуитване или натискане на “Like”, а отделят време и усилия да създадат собствено съдържание.

Ето защо начинът за разработване на маркетингова стратегия в TikTok е свързан по-скоро с качеството, отколкото с количеството. Въпросът е не толкова да бъдете забелязани, колкото да постигнете реално въздействие. А това прави кампаниите много по-запомнящи се.

4) Данните за потребителите са ограничени

Поне засега TikTok разполага с по-малко информация за своите потребители, отколкото други мрежи като Facebook. За маркетолозите това означава, че разполагат с много по-малко данни за сегментиране на кампаниите и до известна степен за измерване на тяхното въздействие.

Вместо да се вманиачавате в количественото определяне на всеки детайл, мислете за TikTok като за начин да генерирате осведоменост чрез творчество. Съдържанието на кампанията ви ще определи типа потребители, които ще привлечете.

5) Трябва да затрудните потребителите

В известен смисъл TikTok е промяна в начина, по който подхождаме към кампаниите. В други мрежи сме свикнали да улесняваме максимално потребителите, за да натрупат възможно най-много взаимодействия. Но в много случаи тези взаимодействия се ограничават до едно кликване и затова бързо се забравят.

От друга страна, в TikTok потребителите са склонни да приемат предизвикателства. Те са готоеви да изпробват креативността си и да влагат време и усилия в създаването на своето съдържание. Ако предизвикателството с хаштаг е твърде лесно. Те по-трудно ще участват в него, защото това, което искат, е да впечатлят света с уменията си. Затова не се страхувайте да стартирате наистина предизвикателна кампания – със сигурност ще бъдете изненадани от резултатите!

Заключение

За да популяризирате бизнеса си чрез TikTok маркетинг, е необходима правилна посока. Тази област все още не е напълно проучена от света на бизнеса. Така че има големи шансове да имате предимство пред останалите. Според скорошно проучване може да намерите голяма част от потенциалните купувачи сред потребителите на TikTok. А младежите са по-склонни да закупят продукт, показан в платформата TikTok. 

Винаги е препоръчително да навлезете в разрастващия се пазар в началната фаза, за да получите предимство пред останалите. Дадените маркетинг стратегии за TikTok ще ви дадат конкурентно предимство в пълния смисъл.

Дайте Оценка

0 / 5 Оценка 4.82 Гласували 45

Вашата оценка:

Andreyana Kulina
Andreyana Kulina

Оставете Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *