За връзка с нас
Пловдив, България,
info@digitalmarketing.bg
Търсите бизнес партньор?
info@digitalmarketing.bg
Тел: +359 988 98 2222
Назад

Топ дигитални маркетингови тенденции за 2023 г.

2022 г. е към края си и е време да започнем да мислим за маркетинговите тенденции за 2023 г. и да правим планове за следващите 12 месеца. През следващите 5 години дигиталният маркетинг вероятно ще се промени драстично. Начинът, по който правим нещата сега, няма да бъде същият след пет години.Светът на дигиталния маркетинг е динамичен и много конкурентен, затова е необходимо да сте в крак с развитието и тенденциите в сектора.

Научете какви ще бъдат маркетинговите тенденции през 2023 г.? В DigitalMarketing направихме селекция на най-интересните от тях, така че четете нататък!

Тик Ток и кратки видеоклипове

През изминалата година платформите за социални мрежи продължиха да се развиват, а TikTok е една от най-бързо развиващите се. Много марки вече са го приложили TikTok маркетинг стратегия поради неговата популярност, както и с идеята да достигнат особено до младата аудитория. TikTok е мобилно приложение, което позволява на потребителите да споделят кратки видеоклипове с други потребители. Видеоклиповете могат да бъдат с продължителност до 15 секунди и обикновено се споделят в цикъл. Потребителите могат също така да използват ефекти и филтри, когато записват видеоклиповете си, което го прави много популярно сред по-младата аудитория. 

Форматът на кратките видеоклипове не се разпространява само в TikTok. Instagram със своите Reels и YouTube с своите Shorts залагат много на този формат и през 2023 г. ще предложат повече инструменти за монетизиране и достигане, за да се конкурират с TikTok и да привлекат създатели на съдържание и марки.

Автентичност в социалните мрежи

Социалните мрежи промениха начина, по който общуваме помежду си. Те се превърнаха в източник на информация и забавление. Но с появата на фалшивите новини хората вече търсят автентичност в социалните мрежи. В света на дигиталния маркетинг автентичността е ключът към успеха. Тя се състои в това да бъдете истински и неподправени в това, което правите и казвате онлайн.

Ясен пример за това е BeReal. Тази фотографска социална мрежа ви изпраща едно известие през деня в произволно избран час. След това имате 2 минути, за да публикувате дневната си снимка, като тя трябва да е ваша снимка, направена в този момент, а не просто изображение от галерията. Въпреки че все още има малко марки, които създават съдържание в BeReal, това е социална мрежа, която трябва да бъде взета под внимание заради нейния потенциал и иновативен подход. Той показва също, че потребителите все повече ценят автентичността като ценност и като начин на общуване. 

Изкуствен интелект

Изкуственият интелект (ИИ) захранва целия маркетинг. Една от най-тихите тенденции в дигиталния маркетинг през последните няколко години е интегрирането на изкуствения интелект в почти всеки канал за дигитален маркетинг. Алгоритмите определят публикациите в социалните мрежи, с които се ангажирате, резултатите от търсенето, които виждате и дори рекламите, които ви се показват. ИИ прави маркетинга по-интелигентен, свързвайки потребителите с точните продукти и послания.

Какво можете да направите сега? Проучете как изкуственият интелект променя основните аспекти на използваните от вас канали за дигитален маркетинг. Разберете как алгоритмите влияят на резултатите ви и оптимизирайте стратегията си за съдържание, за да се възползвате от това.

Метавселена

Вероятно сте чували за метавселената и не е изненада, че тя е една от тенденциите на 2023 г. Но знаете ли наистина какво е то? 

Теорията ни казва, че метавселената е виртуален свят, в който потребителите могат да извършват дейности от ежедневието си, докато са в контакт с други потребители. Работата, ученето, игрите или срещите са някои от дейностите, които могат да се извършват в тази нова реалност. За целта потребителите се нуждаят от устройства за виртуална или добавена реалност. Като например Meta Quests на компанията, известна преди като Facebook. 

А като марка метавселената ви предлага нова вселена, в която да се развивате и да общувате.

Повишено значение на собствеността на марка

Собствеността на марката е от съществено значение за стимулиране на растежа на бизнеса. Това е допълнителната стойност, която продуктът или услугата получават от това, че са брандирани. С други думи, тя е това, което прави компанията влиятелна и авторитетна и следователно увеличава стойността на това, което предлага. Всичко това води до по-голяма увереност на клиента при вземането на решение за покупка и до по-добра познаваемост на марката сред целевата аудитория. 

Освен това, колкото по-висока е стойността на марката, толкова по-лесно е да се привлекат инвеститори. Тя създава доверие в тях, както и се постига по-голяма надеждност сред доставчиците.

Платформи за изпращане на съобщения

Платформите за изпращане на съобщения в реално време ще са чудесни за събиране на данни. Потребителите искат всичко и го искат възможно най-бързо. При много маркетингови екипи платформите за изпращане на съобщения в реално време се превърнаха в отлична възможност за бързо, директно достигане до клиентите и за събиране на данни.

Колкото повече узряват тези платформи за съобщения в реално време, толкова повече дигиталните маркетолози могат да извлекат от тях. Става въпрос за данни за клиентите. Те могат да се превърнат в център за данни, в който може да се съхранява всичко, което ще ви е необходимо, за да разберете повече за клиентите си.

Повишена автоматизация на маркетинговите процеси

Автоматизацията на маркетинговите процеси е използването на технологии или инструменти за автоматизиране на действия и процеси. Целта е намаляване на ръчната работа, която отнема повече време и ресурси и е по-чувствителна към грешки. Това води до спестяване на време и ресурси в маркетинговите екип. Така те могат да се съсредоточат върху други действия за подобряване на ефективността и резултатите с клиентите.

Вече са налични ресурси за автоматизиране на почти всички видове кампании. Всъщност вече има много компании, които са внедрили тази автоматизация в имейл маркетинга. През 2023 г. се предвижда тя да се развие още повече.

Чатботове

През 2023 г. чатботовете ще бъдат много по-близки до човека от тези, които сме използвали досега. Ще продължим да ги използваме за широк спектър от задачи, като например обслужване на клиенти, препоръчване на продукти и др.

Чатботовете ще се срещат на все повече уеб сайтове за улеснение на потребителите.

Чатботовете станаха по-полезни за маркетолозите и като такива се превърнаха в още един източник на инвестиции. Те помагат на малките предприятия и на тези, които не работят през цялото денонощие, да отговарят на запитвания и да се ангажират с клиенти, които може да се нуждаят от помощ извън работно време.

Според Drift много уеб сайтове вече включват това в своята дейност, като чатботовете са най-бързо развиващият се канал за комуникация с марката.

Инфлуенсър маркетинг

Не е изненадващо, че инфлуенсър маркетингът е продължи да процъфтява и през 2023 г. Към момента той носи средно 5,20 долара за всеки 1 долар, похарчен за този вид маркетинг.

Това, което някога се използваше само от шепа маркетолози, сега се използва от почти всеки дигитален бизнес. Влиянието на някои инфлуенсъри може да генерира голяма възвръщаемост на инвестициите, независимо дали чрез Tiktok, Instagram, YouTube или компании, които си сътрудничат с тези потребители.

Предприятията трябва да бъдат внимателни, когато разбират от какъв точно тип инфлуенсъри се нуждаят за своята марка. Маркетолозите могат да се провалят с този вид маркетинг, защото са избрали неподходящи лица без подходяща аудитория или обхват.

Застъпничество на служителите

Повечето предприятия са наясно с ползите от застъпничеството на служителите: Altimeter подчертава, че 90 % от анкетираните марки вече са започнали да се занимават със застъпничество за служителите или имат планове да стартират програма за застъпничество за служителите.

Застъпничеството на служителите се състои в това да накарате екипа или служителите си да говорят и споделят от името на бизнеса. Все повече предприятия осъзнават силата на своите служители. Личните профили и активи на служителите често са по-ефективни за достигане до повече хора по по-автентичен начин, отколкото бизнес профилите и активите. Използването на тази сила е неоползотворена възможност – особено в маркетинга между бизнеса (B2B).

В заключение

През следващите години ще се появят редица нови маркетингови тенденции, от които може да се възползвате. Заслужава си да отделите време за проучване и да знаете как да използвате тези технологии в полза на вашия бизнес и проекти.

Ако искате да постигнете значителни подобрения в маркетинга на вашата марка, не забравяйте да следите най-новите дигитални тенденции през 2023 г. и да четете блога DigitalMarketing.

Оценете Статията

0 / 5 4.92 Гласували 13

Вашата оценка:

Andreyana Kulina
Andreyana Kulina

Оставете Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *