След появата си през 80-те години, маркетинговата автоматизация беше запазена марка само за богатите и мощни фирми с огромна клиентска база. Това беше невероятно скъп, поръчков инструмент, който можеше да бъде изграден само в самата фирма.
Въпреки това, поради нарастването на доставчици на third-party услуги и развитието на технологиите през последните години, платформите за автоматизация на маркетинга са по-достъпни от всякога. Предимствата, които те предоставят дават възможност на много бизнеси да ги използват, като услесненията и възможностите пред бизнеса продължават да нарастват с всеки изминал ден. Според 49% от компаниите най-големите ползи от маркетинг автоматизацията са спестяването на време за повтарящи се задачи и улесняването на персонализираните комуникации с клиентите.
Съдържание
Какво е Маркетинг Автоматизация
Автоматизацията на дигиталния маркетинг е софтуерът, който систематизира действията на маркетингова кампания като имейли, социални медии, публикации в блогове, уеб страници, електронни магазини и други действия, улеснявайки работния процес и спестявайки време и разходи за маркетинг персонал. В резултат на това софтуерът за автоматизация на маркетинга позволява стратегически, креативни кампании за генериране на успешни резултати.
Маркетинговата автоматизация също така дава възможност на маркетолозите да създават последователни и персонализирани потребителски изживявания (Customer Journey). Използва различни канали, които осигуряват последователно и поетапно свързване на потребителското изживяване. Една от основните му цели е да достави правилното съдържание в точното време на точните клиенти. По този начин се изгражда и увеличава доверието им към марката.
Какви са предимствата на автоматизацията на маркетинга?
Има много предимства от маркетинговата автоматизация и как тя добавя стойност към вашия бизнес.
Маркетинговата автоматизация помага на малкия бизнес да остане актуален и конкурентоспособен. За големите предприятия позволява да бъдат в крак с изискванията на многобройните си клиенти в съответната индустрия. Следователно предимствата на софтуера за автоматизация на маркетинга включват:
- Спестяване на време – кампаниите могат да бъдат насрочени предварително. Така можете да насочите работното си време към други проекти. Системата за автоматизация на маркетинга позволява да планирате различни публикации за различни аудитории в различни комуникационни канали.
- Повишава производителността – автоматизацията на маркетинга освобождава времето на вашия маркетинг екип от извършване на повтарящи се задачи. По този начин им дава капацитет за мозъчен щурм на нови идеи и повишаване на производителността в други области.
- Персонализация – имате възможността да създадете индивидуално и уникално изживяване за всеки клиент. По този начин увеличавате ангажираността и стимулирате продажбите.
- Управление на многоканални кампании – да следите кампаниите си във всичките маркетингови канали от една платформа.
- Постоянен тон на изказване – Обединявайки всичките си маркетингови кампании, можете да гарантирате, че тонът ви на изказване остава постоянен.
- Възвръщаемост на инвестициите (ROI) – чрез по-конкретно насочване към клиентите, вашите маркетингови разходи ще се използват разумно и ефективно.
Причините за възприемане на маркетинговата автоматизация далеч надхвърлят простото облекчаване на маркетинговия ви отдел от извършване на повтарящи се задачи. Този инструмент е свързан с оптимизация. Оптимизира се клиентското изживяване, ефективността на процеса на кампанията и времето на вашия маркетинг екип.
Броят на маркетинговите канали непрекъснато се увеличава и става все по-сложен. А маркетолозите, които искат ефективно да се свържат с всички свои текущи и потенциални клиенти. Маркетинговата автоматизация е идеалното решение за преодоляване на пречките, свързани с това.
Дано тази публикация ви даде по-добро разбиране за автоматизацията на маркетинга и защо е важна за Вашия бизнес. Искате да подобрите Вашата маркетинг автоматизация, но не знаете от къде да започенте. Ние с удоволствие ще поговорим с Вас.