За връзка с нас
Пловдив, България,
info@digitalmarketing.bg
Търсите бизнес партньор?
info@digitalmarketing.bg
Тел: +359 988 98 2222
Назад

Какво е реклама? Определение и ръководство (2023 г.)

Рекламата е промоционална дейност, която има за цел да продаде продукт или услуга на целевата аудитория. Тя е една от най-старите форми на маркетинг, която се опитва да повлияе на действията на целевата аудитория, за да купи, продаде или направи нещо конкретно. Използвайки силно персонализирано послание, рекламата може да бъде нишова (насочена към малка аудитория) или обща (насочена към голяма аудитория).

Рекламата е много по-стара от повечето други маркетингови дейности, като например имейл маркетинга и маркетинга в търсачките. Откакто интернет се превърна в норма, рекламата е разделена на две области: традиционна реклама и цифрова реклама.

Традиционната реклама се отнася до печатната, телевизионната и радиорекламата, която е популярна повече от 150 години. Печатната реклама е най-ефективната реклама за предприятията, тъй като се върти около целевата аудитория, която лично получава рекламата чрез листовки, вестници и поща.

Дигиталната реклама се върти около всички рекламни дейности онлайн, като дисплейна реклама, PPC, реклама в социалните мрежи и др. Тази форма на интернет реклама е по-евтина и по-лесна за проследяване, така че се е превърнала в по-широко използвана форма на маркетинг.

Съдържание

Какво е реклама?

 

Рекламата е платена форма на комуникация, която компаниите използват, за да се популяризират чрез различни медии. В съвременния свят рекламата обхваща традиционни офлайн канали като печат, радио, телевизия, продуктово позициониране, външна реклама, директна реклама и дигитални платформи като видеоклипове, реклами в търсачките, дисплейни реклами, социални мрежи, имейл маркетинг и др. Изборът на рекламен(и) канал(и) зависи от целите на компанията и нейната целева аудитория.

Разработването на стратегически медиен план и измерването на ефективността на кампаниите е от решаващо значение за подобряване на имиджа на марката, повишаване на осведомеността и стимулиране на продажбите в условията на конкурентен пазар. Поддържането на актуална информация за нововъзникващите тенденции и предпочитанията на потребителите е от жизненоважно значение за ефективната реклама в динамичната дигитална среда.

Характеристики на рекламата

 

Платена форма: Рекламата изисква от рекламодателя (наричан още спонсор) да плати за създаване на рекламно послание, закупуване на рекламен медиен слот и наблюдение на рекламните усилия.

Инструмент за популяризиране: Рекламата е елемент от промоционалния микс на дадена организация.

Еднопосочна комуникация: Рекламата е еднопосочна комуникация, при която марките комуникират с клиентите чрез различни медии.

Лична или нелична: Рекламата може да бъде нелична, както е в случая с рекламите по телевизията, радиото или вестниците, или силно лична, както е в случая със социалните медии и други реклами, базирани на бисквитки.

Защо рекламата е важна?

 

Средностатистическият човек е изложен на около 5000 рекламни послания на ден. Рекламата е много важна част от маркетинга и продажбите. Чрез рекламите фирмите могат:

  • Да се изпъкнат пред конкурентите си
  • Да повишат осведомеността за нови продукти или услуги
  • Да останат актуални за съществуващите клиенти
  • Да изграждат доверие и лоялност
  • Да създават потенциални клиенти
  • Разширяване на дейността на нови пазари и региони
  • Увеличаване на обема на продажбите на стоки или услуги
  • Без реклама би било много по-трудно да се достигне до нови клиенти и да се опровергаят твърденията на конкурентните компании.

Реклама на продукти

 

Създаването на продуктови реклами е важна първа стъпка в жизнения цикъл на продукта. Тя служи за представяне на продукта и може да бъде чудесен начин да популяризирате марката си в света.

Създаване на търсене

 

Преди да бъде произведен даден продукт, се изчисляват прогнози за продажбите, за да се рационализират разходите за производство. След като продуктът бъде създаден, продажбите трябва да станат реалност, а ефективните реклами са начинът, по който предприятията могат да представят продукта на света.

Контрол и проследяване

 

Днес цифровата реклама се е превърнала в наука. Компаниите могат да бъдат силно таргетирани и да проследяват всяка конверсия от дадена реклама с едно кликване на бутон. Този контрол и проследимост правят рекламата супер важна в маркетинга за такива като атрибутивното моделиране и оптимизацията на коефициента на конверсия (CRO).

Конкуренция

 

Рекламата ви позволява да противопоставите бизнеса си на конкурентите си на публична сцена. Реакцията на вас и на конкурента ви е изключително важна, тъй като тя формира пазара. Като част от агресивна маркетингова кампания, промоционалната реклама заедно с вашата конкуренция може бързо да се равнява на големи победи.

Видове реклама

 

Традиционна реклама

Печатна реклама

 

Независимо дали става въпрос за списание, вестник, периодично издание или листовка, печатната реклама е ефективен начин да популяризирате името си.

Билбордове

 

Издигащите се над градовете по целия свят билбордове могат да бъдат статични или подвижни реклами на продукти за почти всичко.

Телевизионна реклама

 

Телевизионната реклама е най-популярният начин за достигане на даден продукт до хората в продължение на повече от 50 години. Нейната привлекателност леко намаля, след като на сцената се появиха цифровият и мобилният маркетинг. Това я прави чудесен канал за популяризиране на вашата марка.

Радио реклама

 

Радиорекламата, въпреки че е само аудио, без да е придружена от изображения, все още е много ефективна. Съществуват две различни аудитории: по-възрастната аудитория и тези, които слушат радио по време на пътуване до работа. Създаването на реклами, които са кратки и насочени директно към същността, ще поддържа интереса на слушателите; всичко останало ще ги затрупа.

Дигитална реклама

Онлайн рекламата включва безброй възможности за реклама, като например:

Реклама в търсачките

 

Рекламата в търсачка, като Google или Bing, ви позволява да изпратите съобщението си до много целенасочена аудитория, която търси информация, свързана с вашия продукт или услуга.

Плащане за реклама на клик

 

Това е вид реклама, която се пуска на един сайт и насочва трафика към вашия сайт. Можете да получите обширни данни за клиентите от тези реклами и плащате само когато потребителите кликнат върху връзката.

Реклами по имейл 

 

Това изисква списък с имейли на клиенти и спазване на правилата за борба със спама. Но за клиентите, които се включат, вашите имейли могат да бъдат мощен начин да запазят бизнеса ви в съзнанието си и да разгласят за нов продукт или промоция.

Реклама в социални мрежи

 

С лесния достъп до демографските данни на потребителите (като възраст, интереси, навици на харчене и т.н.) можете прецизно да адаптирате рекламите към аудиторията. Създаването на страница във Facebook за вашия бизнес и използването ѝ за редовно популяризиране на продукти и услуги може да бъде евтин начин за реклама. Например ресторантите често използват фен страници, за да популяризират нови елементи от менюто или специални предложения и да получават обратна връзка от клиентите.

Публикации в местни уеб сайтове

 

Много общини и търговски камари разполагат с уебсайтове, които предоставят списъци на местните предприятия.

Обяви с класифицирана информация: Това е евтин начин за рекламиране на битови услуги, като например почистване на дома или ремонт на дома.

Мобилна реклама

 

Използването на мобилни устройства се е увеличило десетократно за толкова кратък период от време, че не е изненадващо, че рекламата е въведена като част от него. Мобилната реклама може да включва SMS реклами, реклами на приложения и реклами на уеб сайтове, насочени към мобилните потребители. Възможностите са безкрайни, когато рекламирате на аудитория, която е винаги на своето устройство.

Изскачащи прозорци

 

Уеб сайтовете винаги се опитват да постигнат повече конверсии и продажби в процес на разработка. Ефективните реклами са начинът да постигнете това. Използването на изскачащи прозорци, които включват призиви за действие, е чудесна идея. Привлечете някого обратно към страницата, когато е на път да я напусне, чрез изскачащ прозорец за излизане. Изскачащите прозорци, които предоставят кодове за отстъпка или връзка към точния продукт, който се търси, могат да имат решаващо значение за потенциалния клиент.

 

Google Ads

 

Използването на реклама в гугъл може да е най-доброто решение за вашия бизнес. Това не е преувеличение. Хората използват Google за търсене 3,5 милиарда пъти на ден. Всяко търсене ви предлага възможности да представите марката си пред повече потребители. Това означава увеличаване на потенциалните клиенти, конверсиите и продажбите. Точно тук идва ролята на Google Ads.

Какво представляват рекламата в Гугъл?

 

Google Ads е платена онлайн рекламна платформа, предлагана от Google. Първоначално наречена Google Adwords, през 2018 г. компанията за търсачки ребрандира услугата като Google Ads.

Начинът, по който тя работи, остава по същество същият: Когато потребителите търсят ключова дума, те получават резултатите от своето запитване на страницата с резултати от търсенето (SERP). Тези резултати могат да включват платена реклама, насочена към тази ключова дума.

Например, ето резултатите за термина “магазин за обувки”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Можете да видите, че всички реклами са в горната част на SERP. Те също така изглеждат почти идентично с органичните резултати от търсенето, с изключение на удебеленото “спонсорирано” в горната част на публикацията. Това е добре за рекламодателя, тъй като първите резултати в Google обикновено получават по-голямата част от трафика за заявки за търсене. Закупуването на реклама в Google обаче не гарантира непременно първото място. В края на краищата, вероятно ще имате много други търговци, които се конкурират за същата ключова дума чрез Google Ads.

За да разберем тези класации, нека разгледаме как точно работят рекламите в Google.

Как работят рекламите в Google

 

Google Ads работи по модела “заплащане за кликване” (PPC). Това означава, че търговците се насочват към определена ключова дума в Google и правят заявки за нея, като се конкурират с други потребители, които също се насочват към тази ключова дума. Офертите, които правите, са “максимални оферти” – или максималната сума, която сте готови да платите за дадена реклама.

Например, ако максималната ви оферта е 4 долара, а Google определи, че цената на кликване е 2 долара, тогава получавате това място за реклама! Ако определят, че тя е повече от 4 долара, не получавате рекламното разположение.Като алтернатива можете да зададете максимален дневен бюджет за рекламата си. Никога няма да харчите повече от определена сума за тази реклама на ден, което ви помага да получите по-добра представа за това колко трябва да предвидите за кампанията си за дигитална реклама.

Маркетолозите разполагат с три опции за своите заявки:

  • Цена на клик (CPC). Колко плащате, когато потребителят кликне върху рекламата ви.
  • Разходи на милион (CPM). Колко плащате за 1000 показвания на рекламата.
  • Цена за ангажираност (CPE). Колко плащате, когато потребителят извърши определено действие по вашата реклама (регистрира се за списък, гледа видеоклип и т.н.).

След това Google взема сумата на офертата и я свързва с оценката на рекламата ви, наречена оценка на качеството. Според Google: “Оценката на качеството е оценка на качеството на вашите реклами, ключови думи и целеви страници. По-високото качество на рекламите може да доведе до по-ниски цени и по-добри позиции на рекламите.”

Числото на оценката е между 1 и 10, като 10 е най-добрата оценка. Колкото по-висока е оценката ви, толкова по-добре ще се класирате и толкова по-малко трябва да харчите за конвертиране.

Вашата оценка за качество, комбинирана с размера на офертата ви, създава вашия рекламен ранг – позицията, на която ще се появи рекламата ви в страницата с резултати от търсенето.

А когато потребителят види рекламата и кликне върху нея, търговецът плаща малка такса за това кликване (така се нарича плащането за клик). Идеята е, че колкото повече потребители кликват върху рекламата на маркетолога, толкова по-вероятно е те да постигнат целите на рекламата (например да станат водещи, да направят покупка).

Сега, след като знаете как работят рекламите в Google, нека разгледаме различните видове реклами в Google, които можете да използвате за своята кампания

Видове реклами в Google

 

Google предлага различни типове реклами, които можете да използвате:

  • Реклами за търсене в Google
  • Дисплейни реклами в Google
  • Реклами за пазаруване в Google
  • Реклами в YouTube
  • Реклами за приложения в Google

Реклами за търсене в Google

Рекламите за търсене са текстови реклами, които се показват в страниците с резултати на Google.

Предимството на рекламите при търсене е, че показвате рекламата си на мястото, където повечето потребители търсят информация – в Google. Освен това Google показва рекламата ви в същия формат като другите резултати (с изключение на обозначаването ѝ като “реклама”), така че потребителите са свикнали да виждат и щракат върху резултатите.

Респонсивни реклами за търсене

Респонсивните реклами за търсене ви позволяват да въведете няколко версии на заглавията и рекламното копие (съответно 15 и четири варианта), за да може Google да избере най-добре представящите се, които да покаже на потребителите. При традиционните реклами създавате една статична версия на рекламата си, като всеки път използвате едно и също заглавие и описание.

Респонсивните реклами позволяват създаването на динамична реклама, която се тества автоматично, докато се стигне до версията, която е най-подходяща за целевата ви аудитория – за Google това означава, че ще получите най-много кликвания.

Дисплейни реклами в Google

Google разполага с мрежа от уеб сайтове в различни отрасли и с различни аудитории, които се съгласяват да показват реклами на Google, известна като дисплейната мрежа на Google. Ползата за собственика на уеб сайта е, че той получава заплащане за кликване или показване на рекламите. Ползата за рекламодателите е, че могат да предоставят съдържанието си на аудитории, които съответстват на техните личности.

Реклами за пазаруване в Google

Друг вид реклама в Google е рекламната кампания за пазаруване в Google. Кампаниите за пазаруване, подобно на другите видове реклами, се показват в SERP и включват подробна информация за продукта, като цена и изображения на продукта. Можете да стартирате кампания за пазаруване чрез Центъра за търговци на Google, където въвеждате конкретна информация за продукта, от която Google черпи информация за създаване на рекламите за пазаруване.

Вместо да рекламирате марката си като цяло, рекламите за пазаруване ви позволяват да популяризирате конкретни продукти и продуктови линии. Ето защо, когато търсите конкретен продукт в Google, ще видите реклами на различни марки, които ще се появят в горната част и/или отстрани. Ето какво виждам, когато търся “обувки за бягане”. Рекламите в горната част са реклами за търсене в Google, но конкретните продукти, рекламирани отстрани, са реклами за пазаруване, оптимизирани за ключовата дума “обувки за бягане”:

Реклами в YouTube

Тъй като е собственост на Google, рекламирането в YouTube се извършва чрез Google Ads. Можете да създавате видео, текстови или дисплейни реклами, които се появяват по време на и преди видеоклипове и на други места в платформата. Таргетирането на рекламите в YouTube работи подобно на таргетирането на рекламите в дисплея.

Реклами за приложения в Google

Кампаниите за приложения в Google популяризират мобилното ви приложение чрез реклама, показвана в мрежата за търсене в Google, YouTube, Google Play, Google Display Network и др.

Можете да пускате реклами, които насърчават аудиторията ви да инсталира приложението ви или, ако вече го използва, да извърши определено действие в приложението ви.

За разлика от другите типове реклами, не проектирате рекламна кампания за приложения. Вместо това предоставяте на Google информацията за приложението си и аудиторията си и правите заявка. Google прави всичко останало, за да достигне приложението ви до правилните потребители.

 

Фейсбук Реклама

 

Всички знаят за Facebook, но знаят ли как да се възползват максимално от рекламата във Facebook?

Толкова сме свикнали да скролваме във Facebook и да виждаме реклами, че почти не ги забелязваме, а за маркетолозите това е мощен инструмент. Как можете да използвате добре рекламите във Facebook за своя бизнес и да видите така важната възвръщаемост на инвестициите?

 

Защо трябва да рекламирате във Facebook?

 

Трудно е да се пренебрегне обхватът на Facebook. С близо 3 милиарда активни потребители това са много хора, които редовно виждат реклами във Facebook.

Винаги обаче говорим за целенасочен маркетинг, така че обхватът е само една част от уравнението. Успешният маркетинг не достига до всички, а до правилните хора, и именно тук Facebook е изключително полезен.

Що се отнася до подробното таргетиране, Facebook е почти без аналог. Тя знае толкова много за своите потребители и тази информация помага на рекламодателите да достигнат до правилните хора с правилното послание.

 

Какво представляват рекламите във Facebook?

 

Рекламите във Facebook вече се предлагат в няколко разновидности. Можете да рекламирате страницата си, публикациите в нея, действията, които потребителите са извършили, или самия си уебсайт. Въпреки нарастващия фокус на Facebook върху родните реклами и задържането на трафика на сайта, все още можете успешно да изпращате потребители на уебсайта си.

Съществуват и няколко рекламни формата, включително изображения, видеоклипове, незабавни изживявания и колекции.

Рекламите във Facebook са насочени към потребителите въз основа на тяхното местоположение, демографска информация и информация за профила им. Много от тези опции са налични само във Facebook.

След като създадете реклама, задавате бюджет и оферирате за всяко кликване или хиляда показвания, които рекламата ви ще получи.

Как работи рекламата за малкия бизнес

 

Рекламата е само една част от цялостна маркетингова стратегия. Маркетинговият микс включва четирите елемента: клиент/потребител, разходи, удобство и комуникация. Рекламата е платената медийна част от комуникационната част, наред със спечелените медии, като връзките с обществеността, и притежаваните медии, като уебсайта на компанията.

Цели на рекламата

 

Рекламата има три основни цели:

Да информира: Информативната реклама помага да се изгради осведоменост за вашата марка, продукт или услуга.

Да убеждава: Убедителната реклама се опитва да убеди аудиторията си, че предложенията на компанията са най-добрите за нейните нужди. Нейната цел е да повлияе на потребителите или фирмите да сменят марката, да изпробват нова услуга или да останат лоялни към настоящата марка.

Да напомня: Напомнящите реклами подтикват хората да си спомнят за нуждата си от даден продукт или услуга или за това, каква полза може да им донесе, ако скоро си купят повече.

Целеви пазар

 

Определянето на целевия пазар е първата важна стъпка във всяка рекламна кампания. Преди да достигнете до целевата си аудитория, трябва да знаете коя е тя. Ако целевата ви аудитория са възрастни хора например, рекламна среда като Snapchat е лош избор. По същия начин е много по-малко вероятно хилядолетните хора да четат вестници.

Определянето на целевия пазар включва изграждане на демографски профил на потенциалния клиент, като се вземат предвид критерии като възраст, пол, семейно положение, начин на живот, навици на пазаруване и др.

Също така е важно да проверите какво правят конкурентите в своите реклами, за да видите дали има целеви пазар, който те пренебрегват и който може да е добър пазар за вас.

Рекламна стратегия

 

Етапът на проектиране на рекламна кампания се състои от няколко различни части. Компаниите извън маркетинговия сектор често пренебрегват този етап, но е от решаващо значение да разполагат със солиден план, за да постигнат желаните резултати. По-долу са представени някои ключови точки, които трябва да се вземат предвид при разработването на рекламна стратегия.

Стратегия за писане на съдържание

 

Този процес определя основната идея на кампанията. Тя трябва да включва целите на компанията, които след това ще бъдат изпратени на творческия екип. Оттам нататък творческият екип ще превърне първоначалното предложение в окончателното рекламно съдържание.

Творческа стратегия

 

След като копието е готово, то ще бъде анализирано от творческия екип в две фази. Първо, те ще се уверят, че посланията са достатъчно креативни и ангажиращи, за да убедят или конвертират потребителя. След това посланието ще бъде трансформирано в окончателно произведение на изкуството, което може да включва изображения, видеоклипове, инфографики и персонализирани шрифтове. Всичко това е част от графичния дизайн, извършван от рекламните творци. 

Медийна стратегия

 

Тук се посочва в кои медийни платформи ще бъдат публикувани кампаниите. Това зависи от желания обхват и сегментацията, която сте определили. Анализирайте всички възможности, докато не създадете перфектния план.

Разлики между техниките за онлайн и офлайн реклама

 

С появата на интернет се появиха редица нови маркетингови формати, наричани общо онлайн маркетинг. Казано по-просто, ако средството или форматът на дадена кампания разчита на интернет, тя се нарича онлайн реклама. В противен случай кампанията ще бъде наречена офлайн реклама.

Една голяма рекламна кампания често изисква онлайн и офлайн формати, за да постигне напълно своите цели. През последните години обаче инвестициите в онлайн реклама нарастват. Когато компаниите бъдат запитани за рекламните си бюджети, те винаги потвърждават, че всяка година инвестират все повече и повече в онлайн реклама.

Разходи

 

Поради широкия спектър от възможности за онлайн и офлайн реклама не е възможно да се направи обобщение. Съществуват както по-евтини, така и по-скъпи варианти. Въпреки това онлайн рекламата може да бъде по-рентабилна от традиционните рекламни кампании и предлага различни възможности за плащане (като PPC).

Пряко преобразуване срещу непряко преобразуване

 

Една от основните разлики между традиционната и онлайн рекламата се състои в процента на конверсиите. Когато са онлайн, потребителите могат веднага да взаимодействат с кампанията и да предприемат действия. Това ниво на директна конверсия не е постижимо при офлайн рекламата.

Метрики и методи за набиране на информация

 

Онлайн рекламата предлага по-прецизни показатели и методи за набиране на клиенти в сравнение с офлайн рекламата. Тя предлага на рекламодателите и маркетинговите агенции удобен достъп до информация и данни за потребителите чрез проследяване на ефективността на рекламата – функция, която обикновено липсва в офлайн рекламните платформи. 

Корекции в реално време

 

Едно от значителните предимства на дигиталните реклами е възможността за извършване на корекции на кампаниите в реално време. Компаниите могат да адаптират стратегиите си за рекламни инвестиции в рамките на няколко минути, като използват цялостен анализ, получен от метриките.

Достигане до целевата аудитория

 

Тъй като цифровите реклами изискват достъп до интернет, за да достигнат до аудиторията, това може да създаде трудности за хората, които нямат връзка с интернет. Въпреки това онлайн маркетингът предлага ясно предимство чрез прецизно сегментиране, Това означава, че рекламодателите могат да насочват рекламите си към конкретни демографски характеристики, интереси и поведение. Това прецизно насочване позволява на рекламодателите да се фокусират върху сегменти от населението, които съответстват на целите на кампанията. За разлика от тях офлайн медиите не разполагат с такива целеви филтри, което ограничава способността им да достигат ефективно до конкретни аудитории.

Предимства на рекламата

 

Намаляване на разходите на единица: Широката привлекателност на рекламата увеличава търсенето на продукта, което е от полза за организацията, тъй като тя се възползва от икономиите от мащаба.

Подпомага изграждането на търговска марка: Рекламите действат ефективно при изграждането на търговска марка. Марките, които се рекламират, са предпочитани пред тези, които не се рекламират.

Помага при пускането на нов продукт: Пускането на нов продукт на пазара е лесно, когато той е подкрепен от реклама.

Увеличава доверието на съществуващите клиенти в марката: Рекламите повишават доверието на съществуващите клиенти в марката, тъй като те се чувстват горди, когато видят реклама на продукта или марката, която използват.

Помага за намаляване на текучеството на клиенти: Стратегическите реклами за нови предложения и по-добро обслужване помагат за намаляване на текучеството на клиенти.

Привлича нови клиенти: Атрактивните реклами помагат на марката да печели нови клиенти и да разширява бизнеса си.

Обучава клиентите: Рекламите информират клиентите за различните продукти, съществуващи на пазара, и също така ги обучават какво трябва да търсят в един подходящ продукт.

Недостатъци на рекламата

 

Увеличава разходите: Рекламата е разход за бизнеса и се добавя към цената на продукта. Тези разходи в крайна сметка се поемат от крайния потребител.

Обърква купувача: Прекалено много реклами със сходни твърдения често объркват купувача относно това какво да купи и дали трябва да купи продукта или не.

Понякога е подвеждаща: Някои реклами използват интелигентни стратегии, за да заблудят клиентите.

Само за големи предприятия: Рекламата е скъпа и само големите предприятия могат да си я позволят. Това изключва малките предприятия от конкуренцията с големите предприятия, които могат да се радват на монопол на пазара.

Насърчава продажбата на некачествени продукти: Ефективните реклами водят дори до продажбата на некачествени продукти, които не са полезни за потребителите.

Реклама срещу Връзки с обществеността (PR)

 

Въпреки че и рекламата, и връзките с обществеността са съществена част от рекламния микс, между тях има някои основни разлики.

Реклама
PR
Определение
Рекламата е платена форма на промоция, която използва техники
за убеждаване, за да повлияе на поведението на потребителите при покупка.
Връзките с обществеността са стратегически комуникационен процес, който
изгражда взаимноизгодни отношения между организацията и нейната общественост.
Цели
Целите на рекламата са да се повиши осведомеността за даден продукт
или услуга, да се убедят клиентите да го купят и да се изгради лоялност към
марката.
Целите на връзките с обществеността са да се изгради добра воля и разбиране между
организацията и нейната общественост, да се популяризират продуктите или услугите
и да се повлияе на поведението.
Значение
Рекламата е важна, защото помага на предприятията да популяризират своите
продукти или услуги сред широка аудитория.
Връзките с обществеността са важни, защото помагат на предприятията да изградят
положителни взаимоотношения със своите клиенти и други заинтересовани страни.
Платени или спечелени
Рекламата обикновено се заплаща от предприятията.
Връзките с обществеността са спечелени медии, което означава, че предприятията се
опитват да спечелят положително отразяване от журналисти и други влиятелни лица.
Това може да стане чрез PR кампании, събития и добри стари връзки с медиите.

Заключение

 

Рекламата е абсолютно необходима за бизнеса. Важно е да се разработят стратегии, специално предназначени за изграждане на разпознаваемост на марката сред потребителите на целевия пазар. 

Това е труден процес, затова горещо препоръчваме да поверите тази работа на специалисти в сектора, които могат да ви предложат възможно най-добрите резултати!

Дайте Оценка

0 / 5 Оценка 4.99 Гласували 266

Вашата оценка:

Andreyana Kulina
Andreyana Kulina

Оставете Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *