Когато обмисляте всички фактори, които са свързани с изграждането на бизнес, създаването на лого може да не изглежда като основен приоритет.
„Може би изобщо не се нуждая от лого“, шепне тих глас в задната част на ума ви.
Не слушайте този глас; той не можеше да бъде по-грешен. Наличието на лого е неразделна част от това да направите вашата марка успешна – точно там с висококачествени продукти и положителни отзиви.
И така, защо е важно логото?
93% от първите впечатления за дадена марка се основават на дизайна на нейното лого.
Тъй като то грабва вниманието, прави силно първо впечатление, е в основата на идентичността на вашата марка, запомняща се, отделя ви от конкуренцията, насърчава лоялността на марката и се разпознава от вашата аудитория.
Нека разгледаме по-подробно всички тези точки по-долу.
Съдържание
1. Тo грабва вниманието
Продължителността на вниманието е кратка в наши дни – особено на потребителите.
Докато нещата стоят, компаниите разполагат с около 2 секунди, за да убедят потенциалните клиенти, че техните продукти си заслужават да бъдат обмислени.
Въведете: Вашето лого.
Логото може бързо да привлече вниманието на зрителите и по интересен начин да комуникира основните ценности на компанията. Този кратък период на внимание – знаете, този, който кара потребителите да преценят вашия бизнес по външния му вид – може да работи във ваша полза, ако имате солидно лого, което да говори за вашата компания.
2. Прави силно първо впечатление
Имате един шанс да поправите това.
Логото е първото въведение на потребителите за потребителите. Ако е проектирана добре, то може да предизвика интереса на публиката и да ги покани да научат повече за компанията; ако не, вие просто сте изпуснали потенциална клиентска база.
Това първо впечатление е вашият начин незабавно да съобщите собствеността върху продукта / продуктите, който продавате или нишата, в която доминирате.
Вашето лого представя вашата компания като авторитет във вашето професионално пространство от първа стъпка.
3. Това е основата на идентичността на вашата марка
Успешното брандиране е за разказване на история, която ще повлияе на емоциите на клиентите – обикновена и проста.
И макар да е вярно, че дизайнът на лого е само част от марката на компанията, той служи като основа за целия разказ, върху който е изградена марката.
Цветове, тонове, шрифтове – всичко това се определя от историята, която се опитвате да разкажете, а вашето лого поставя основата на тази история.
По-късно тези елементи ще се преведат от вашето лого върху всички ваши маркови материали – бланки, визитни картички, целеви страници и други – създавайки конкретна, търговска идентичност на марката.
4. Да е запомнящо се
Вашето лого е водача (на вашата аудитория) към целта (вашата компания).
Логотата са точка на идентификация; те са символът, който клиентите използват, за да разпознаят вашата марка. В идеалния случай ще искате хората незабавно да свържат погледа на вашето лого със спомена за това, което прави вашата компания – и по-важното – как ги кара да се чувстват.
Тъй като доброто лого е визуален, естетически приятен елемент, то задейства положително припомняне за вашата марка, нещо което само името на вашата компания може да не направи.
И ако всички сме честни, някои от вашата аудитория вероятно ще забравят името на вашия бизнес (не го приемайте лично – това е човешката природа), но веднага ще свържат логото ви със спомените си за вашата марка.
5. Това ви отделя от конкуренцията
Опитайте да бъдете различни с вашето лого, защото логото на вашата компания казва на потребителите защо вашият бизнес е уникален. Разбира се, може би има още 50 кафенета във вашия град, но вашето е единственото, което се ангажира с устойчивостта, а вашето зелено, земно лого води това съобщение у дома.
Добре проектираното лого на компанията може да комуникира всичко – от произхода на компанията (професионален, спокоен, забавен) до тяхната мисия (забавление, ефективност и иновации) чрез правилната икона или подходящия шрифт.
С други думи, вашето лого е форумът да предава стойностите си и да показва на потребителите защо не сте като конкурентите си – вие сте по-добри.
6. Той насърчава лоялността към марката
Кажете го с мен: Потребителите жадуват за последователност.
С увеличаването на вашата марка, вашето лого ще стане по-познато за широк кръг потребители и това познание създава усещането, че сте надеждни и достъпни.
Помислете за това: Когато пазарувате екипировка за тренировка и внезапно забележите панталони с Adidas, веднага сте готови да купите. Защо? Защото с облеклото на Adidas знаете, че сте в сигурни ръце; Adidas е марка, на която имате доверие. Доверието е изградено върху добре проектирано лого и лоялността към марката бързо се следва.
След като те харесат, клиентите ви ще ви търсят отново и отново – и вашето лого е нещото, което те първо ще търсят.
7. Вашата публика го очаква
И не на последно място:
Вашето лого е първото нещо, което вашата аудитория ще търси, когато види комуникации от вашата марка. То трябва да бъде отпред и в центъра на всички ваши маркетингови материали като визитки, флаери, реклами и т.н.
Ако нямате лого (и такова, което се откроява), тогава ви липсва възможност да направите своя бизнес запаметен в съзнанието на вашата аудитория.
До вас
И така, ето! Както можете да видите, имате нужда от лого; това е жизненоважна част от изграждането на успешен бизнес и марка.
За да отговори на тази нужда DigitalMarketing.bg Ви предлага професионални услуги по изграждане на лого дизайн и цялостна концепция за вашата фирмени идентичност.