✓ длъжностна характеристика специалист маркетинг и реклама
✓ длъжностна характеристика мениджър маркетинг и продажби
✓ специалист маркетинг и реклама длъжностна характеристика
✓ длъжностна характеристика маркетинг
✓ длъжностна характеристика експерт маркетинг
✓ експерт маркетинг длъжностна характеристика
✓ длъжностна характеристика маркетинг и реклама
✓ организатор маркетинг длъжностна характеристика
✓ маркетинг и реклама длъжностна характеристика
✓ длъжностна характеристика на специалист маркетинг и продажби
✓ длъжностна характеристика на експерт маркетинг
Съдържание
Специалист маркетинг и реклама – НКПД 34392006
ДЛЪЖНОСТНА ХАРАКТЕРИСТИКА
Длъжност: Специалист маркетинг и реклама
Шифър по Националната класификация на професиите: 3439 2006
Клас от НКП: Аналитичен специалист
І. ОСНОВНИ ФУНКЦИИ И ЗАДЪЛЖЕНИЯ
Осъществява маркетинговата дейност на фирмата.
1.1. Извършва маркетингови проучвания и маркетингово планиране и анализ на пазарните възможности на клиентите на фирмата – макро среда, конкуренция, пазарна оценка на потребителите, анализ на продукта, на маркетинг комуникацията, на маркетинговите канали и цените.
1.2. Да определя маркетинговите възможности, цели и стратегия по различни маркетингови проекти.
1.3. Да изготвя маркетингова програма и извършва постоянен маркетингов контрол на текущите проекти.
1.4. Планира, разработва и организира рекламни кампании, подпомагащите продажбите.
1.5. Създаване и актуализира съдържанието на наличните фирмени сайтове.
1.6. Изготвя справки, доклади, отчети и др.,свързани с ефективността на рекламата и рекламните канали.
1.6. Комуникация с потенциални клиенти и създаване на маркетинг стратегия за развитие в различните дигитални канали.
1.7. Изграждане на присъствие в социалните мрежи и привличане на нови клиенти.
1.8. Изготвя анализи на пазара на продуктите, влиянието на конкурентните фирми и ефективността на производството.
1.9. Изпълнява и други конкретно възложени и свързани с длъжността задачи.
ІІ. ОТГОВОРНОСТИ НА ДЛЪЖНОСТТА
Материални и финансови:
2.1. Носи отговорност за опазване на повереното му имущество- техника, инвентар.
2.2. Носи отговорност при лошо планиране и неправилно изпълнение на маркетинговите и рекламни кампании, при необосновано и нецелесъобразно разходване на поверения му рекламен бюджет.
По безопасност на труда:
2.3. Работникът е длъжен да спазва утвърдените в предприятието правила за здравословни и безопасни условия на труд и правилата за противопожарна безопасност.
По опазване на здравето и работоспособността на другите:
2.4. Няма.
По опазване на фирмената тайна и поверителната информация:
2.5. При изпълнение на своите задължения работникът е длъжен да не разпространява информация от личен характер, която би могла да накърни личното достойнство на ръководител, работник или служител в предприятието. Да бъде лоялен към работодателя, като не злоупотребява с неговото доверие и не разпространява поверителни за него сведения, както и да пази доброто име на работодателя. Длъжен е да не разпространява сведения, факти и информация, определени като фирмена или търговска тайна.
За резултатите от трудовата дейност:
2.6. При изпълнение на задълженията си работникът носи отговорност за:
– качеството на извършената работа;
– спазване на трудовата дисциплина;
– целесъобразно планиране, анализиране и отчитане разходването на поверения му рекламен бюджет;
– спазване на правилата за конкуренция.
ІІІ.УСЛОВИЯ НА ТРУД И ПРОИЗВОДСТВЕНА СРЕДА
Специфични условия на труд:
3.1. Работа с компютър.
Режим на труд и почивка:
3.2. Осем-часов работен ден от ………. до ………., с 1/2 час почивка за обяд във времето от ………. до ………., който период работникът избира сам, в зависимост от натовареността на работния процес.
3.3. Ползва функционални почивки, определени със заповед на работодателя, съгласно Наредба №7 от 15 август 2005г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи.
Работно и униформено облекло, лични предпазни средства:
3.4. Не ползва.
Битови придобивки и привилегии:
3.5. Периодични медицински прегледи.
ІV. ИЗИСКВАНИЯ ЗА ДЛЪЖНОСТТА
4.1 Образование: Висше
4.2 Образователно-квалификационна степен: Магистър
4.3 Специалност: Маркетинг
4.3.1 Трудов стаж:
– минимум ………. г. трудов стаж по специалността;
– минимум ………. г. общ трудов стаж.
4.3.2 Професионална квалификация: Магистър по икономика
Познава основно методите и технологията на маркетинговите проучвания, анализ, планиране и пазарни въздействия.
4.3.3 Езикова квалификация: Български и английски език.
4.3.4 Допълнителни изисквания: Компютърна грамотност.
V. ПОДЧИНЕНОСТ, ВРЪЗКИ И ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ
На кого е подчинена длъжността:
5.1. Длъжността е на пряко подчинение на управителя на предприятието.
С кои други длъжности във фирмата си взаимодейства:
5.2. В процеса на работата взаимодейства с всички работници и служители в предприятието.
С кои други фирми (или длъжности в тях) осъществява връзка:
5.3. В процеса на работата осъществява връзка с рекламни, печатни и медийни фирми, относно осигуряване изпълнението на маркетинговите и рекламните стратегии на работодателя.
Как се получават и отчитат задачите:
5.4. Получава задачи от управителя на предприятието.
5.5. Отчита извършените задачи пред управителя на предприятието, писмено на период от ………………. месеци/ дни.
VІ.СИСТЕМА ЗА РАБОТНАТА ЗАПЛАТА
6.1. Твърдо месечно възнаграждение и/или процент от реализирания оборот за определен период от време с възможност за авансово и окончателно заплащане при желание на работника, заявено до ………. число на месеца и съгласно правилата за работна заплата на предприятието.
VІІ. ИНФОРМАЦИОННИ ВРЪЗКИ И ВЗАИМООТНОШЕНИЯ
7.1 Йерархически връзки:
Пряко подчинен на Управител.
7.2 Функционални връзки:
Вътрешни: С всички лица в трудови, служебни и други правоотношения с Дружеството.
Външни: С ръководители и представители на външни организации или фирми, имащи отношение към изпълняваната дейност.
ИЗГОТВИЛ:
СЪГЛАСУВАЛ:
Запознат с длъжностната характеристика:
…………………………………………………………………………………………………………………………….
(име и подпис на работника или служителя)