За връзка с нас
Пловдив, България,
info@digitalmarketing.bg
Търсите бизнес партньор?
info@digitalmarketing.bg
Тел: +359 988 98 2222

 

Въпроси и отговори за тест по SEO оптимизация

 

Дайте определение за SEO.

 

SEO е съкращение от Search Engine Optimization “оптимизация за търсещи машини”. Или по-просто казано това е процес на подобряване на даден уеб сайт, за да се увеличи неговата видимост, когато хората търсят продукти или услуги, свързани бизнес му, в Google, Bing и други търсачки.

 

 

Обяснете ключовите думи в дигиталния маркетинг? Колко важни са те за SEO?

 

Ключовата дума е най-значимият и основен елемент на оптимизацията за търсачки. Потребителите използват ключови думи, за да търсят продукт или услуга в интернет.
Ключовите думи са в основата на всички Ваши усилия за SEO оптимизация. Те са от решаващо значение за по-доброто класиране в страниците с резултати на търсачките (SERP). Наистина е важно да направите своя уеб сайт SEO оптимизиран за ключови думи, които са от значение за Вашия бизнес. Това би помогнало на страниците на вашия уеб сайт да се класират по-високо в търсачките, което улеснява хората да намерят вашия уеб сайт.

 

 

Кои са основните области, в които можете да използвате ключови думи, за да оптимизирате класирането на сайта си?

 

За по-добро класиране на страницата ключовите думи могат да се използват в следните области.
– URL адрес на уебсайта
– Заглавие на уеб сайта
– Мета таг
– Съдържание на уеб страницата
– Основен текст
– Заглавия

 

 

Какви са различните видове SEO?

 

SEO с бяла шапка (White hat SEO) – това е най-популярната техника за SEO, която използва методи и техники за подобряване на класирането на сайта в търсачките, които не нарушават указанията за търсене. При SEO оптимизацията с бяла шапка се използват техники като висококачествено съдържание, придобиване на връзки, оптимизация на HTML на уеб сайта и преструктуриране. С помощта на SEO оптимизацията с бяла шапка можете да очаквате дълготраен ръст в класирането си.

SEO с черна шапка(Black hat SEO) – при него се използват различни слабости в алгоритмите на търсачките, за да се получи високо класиране. Черната шапка (Black hat SEO) не е в съответствие с насоките за SEO, определени от търсачките. Някои от техниките на черната шапка при SEO оптимизацията са набиване на ключови думи, спам на връзки, скрит текст, скрита връзка. Използвайки тези техники, можете да очаквате непредсказуем, бърз, но краткотраен ръст в класирането.

SEO със сива шапка (Grey hat SEO) – SEO оптимизацията със сива шапка не е нито черна, нито бяла, тя по-скоро съчетава и двете. То представлява трансформация от черни SEO техники към бели SEO техники и от бели SEO техники към черни SEO техники.

 

 

Каква е разликата между SEO и SEM?

 

SEO дава възможност на вашия уебсайт да се появи в страниците с резултати на търсачките, докато SEM е маркетинг в търсачките за закупуване на място в страницата с резултати на търсачките.

 

 

Каква е употребата на анкор тага в SEO?

 

Анкорният текст е видимият текст, върху който може да се кликне, в хипервръзка. Думите, съдържащи се в анкорния текст, могат да определят класирането на страницата в търсачките.

 

 

Какво е AMP?

 

AMP е съкращение от Accelerated Mobile Pages (ускорени мобилни страници). Това е проект на Twitter и Google за създаване на бързи мобилни страници. AMP е библиотека с отворен код, която помага за създаването на леки и бързо зареждащи се уеб страници. Тя дава възможност на търговците и издателите да създават удобни за мобилни устройства уеб страници, които могат да се поддържат на различни платформи и са съвместими с всички видове браузъри.

 

 

Как ще определите дали даден линк е лош?

 

Лошите линкове обикновено са :
– Линкове от домейн с нисък авторитет или съмнителен домейн
– Линкове, сочещи към нерелевантен контент и/или източник
– Връзки, сочещи към обмен на линкове
– Повтарящи се линкове
– Линкове от едни и същи анкор текстове от различни уеб сайтове
– Линкове от сайтове, които не са индексирани от Google
– Спам линкове
– Платени линкове

 

 

Каква е разликата между индексирано и обходено съдържание?

 

Индексирането и обходено съдържание са едно и също нещо, защото обхождането е, когато Google изпраща своите ботове на вашия сайт и събира информация от него. Но индексирано е и когато Google вече го включва в резултатите от търсенето си.

 

 

Може ли да има съдържание, което да е обходено и да не е индексирано?

 

Наистина може да има съдържание, което Google е обходил и не е индексирал, когато сте добавили мета тага “no index” в HTML кода на това съдържание, на тази уеб страница, на тази публикация. По този начин, дори това съдържание да е публикувано в интернет, Google няма да го индексира.

 

 

Кое е по-печелившо в дългосрочен план за даден бизнес – SEM кампания или SEO кампания?

 

Ако целите ни са дългосрочни, логично е SEO кампанията. Една SEM кампания се нуждае от бюджет и ако рентабилността ни е проектирана за дълъг период от време, ще трябва непрекъснато да поддържаме бюджета си активен. Освен това цялата работа, която извършваме в SEO позиционирането, винаги ще бъде налице и просто трябва да поддържаме това SEO позициониране.

 

 

Какви инструменти бихте използвали за анализ на ключови думи?

 

Има редица инструменти, които се използват при анализа на ключови думи. Те могат да бъдат разделени на платени и безплатни инструменти:

 

Безплатни инструменти – Google AdWords: Keyword Planner, AdWord & SEO Keyword Permutation Generator, Keyword In, Soovle, Google Autosuggest, Google Trends, WMS Everywhere, Ubersuggest, Wordtracker Scout, WordStream Free Keyword Tool и др.

 

Платени инструменти – Ahrefs, Keywords Everywhere, SEMRush, Moz Keyword Explorer, Majestic, SpyFu и др.

 

 

Какво представляват ключовите думи с дълга опашка?

 

Ключовите думи с дълга опашка представляват ключова фраза, съдържаща над 4 думи, които правят резултатите от търсенето по-конкретни. Ключовите думи с дълга опашка получават нисък трафик при търсене, но се класират по-добре от ключовите думи с една дума.

 

 

Каква е разликата между No-follow и Do-follow линковете?

 

Технически единствената разлика между no-follow линк и стандартен “do-follow” линк е наличието на тага rel=”nofollow”.

 

 

Какво е стрийминг на ключови думи?

 

Стриймингът на ключови думи е свързан с анализиране на съответните ключови думи и избор на най-добрите сред тях за уеб сайта въз основа на неговата целева аудитория. Това е важна SEO дейност за получаване на органичен трафик и потенциални клиенти.

 

 

Защо линковете (обратните връзки) са важни за SEO?

 

Обратните връзки са външни връзки към вашия уеб сайт, които могат да помогнат за:
– Подобряване на доверието към вашия уеб сайт
– Повишаване на авторитета на домейна
– Получаване на органично класиране при търсене
– Увеличаване на препращащия трафик

 

 

Какви са най-добрите практики за класиране на видеоклиповете в YouTube?

 

– Създавайте съдържание, което е информативно и ангажиращо
– Оптимизирайте видеоклиповете си.
Някои начини за това са:
– Заглавието трябва да има висок обем на търсене и ниска трудност
– Описанието трябва да е свързано с избраното заглавие
– Трябва да се използват точни и подходящи тагове за видеоклипове
– Тагът на заглавието ви трябва да бъде под 100 символа
– Използвайте завладяваща миниатюра и подходящ хаштаг
– Популяризирайте съдържанието си в други платформи на социалните мрежи

 

 

Какво представлява индексирането Mobile-First?

 

Google използва съдържание, което е удобно за мобилни устройства, за индексиране и класиране на уеб сайтове. Ако уебсайтът ви има адаптивен дизайн, Google ще го класира по-високо в резултатите от търсенето. Класирането се основава на това колко добре работи уеб сайтът ви на мобилни устройства.

 

 

Избройте най-популярните фактори за класиране в локалната SEO оптимизация.

 

– Създаване на уеб страница за всеки продукт и услуга
– Създаване Google My Business профил
– Актуализиране на NAP (Name, Address, Phone Number) информацията на уебсайта
– Вграждане на Google maps
– Оптимизиране на мета таговете и съдържанието
– Добавяне на опция за рецензии и оценки

 

 

Как да избегнете наказанието за дублиране на съдържание?

 

Някои от начините да избегнете това са:
– Да използвате 301 пренасочване към оригиналния URL адрес
– Да използвате атрибут rel=canonical към оригиналното съдържание. Това показва на търсачката, че конкретният URL адрес представлява оригиналната уеб страница
– Да изберете предпочитан домейн в конзолата за търсене на Google. Това може да пренасочи паяците да обхождат уеб страниците по различни начини

 

 

Какви са начините, по които можете да увеличите скоростта на уеб страницата?

 

– Използване на опростен дизайн на уеб сайта
– Чрез оптимизиране на изображенията
– Подобряване на времето за реакция на сървъра
– Намаляване на пренасочванията
– Включване на кеширане на браузъра
– Избор на мрежа за доставка на съдържание (CDN – Content Delivery Network)

 

 

Кога трябва да се използват ключовите думи с къса опашка или с дълга опашка?

 

Ключовите думи с къса опашка работят най-добре, когато целта е да привлечете много посетители към уеб сайта си. От друга страна, ключовите думи с дълга опашка се използват за целеви страници като продуктови страници и статии.

 

 

Кои са важните елементи, на които трябва да се обърне внимание при разработването на уеб сайт?

 

Архитектура на сайта и навигация: Добрата архитектура на сайта е важна, за да могат ботовете лесно да достъпват и индексират съдържанието.

 

Респонсив дизайн: Това прави уеб сайта ви удобен за ползване и мобилни устройства. Той също така ще увеличи времето, което потребителят прекарва на сайта ви, като по този начин ще подобри и класирането му

 

Създаване на карта на сайта: Тя помага на ботовете на търсачките да разберат структурата на вашия уеб сайт
Robot.txt: Това инструктира роботите на търсачките да разберат кои страници не трябва да се индексират. Добавя се в главната директория на уеб сайта